میرحمایت میرزاده، درباره طرح مجلس یازدهم برای فضای مجازی با عنوان «صیانت از کاربران در فضای مجازی» که علیرغم گفته نمایندگان نه تنها از دستور کار خارج نشده است بلکه بعد از تعطیلات قرار است در دستور کار قرار گیرد،گفت: می‌گویند آزموده را آزمودن خطاست؛ به نظر می‌رسد کسانی که باتجربه هستند و فضا را از اول انقلاب درک کرده‌اند و دنبال‌کننده تاریخ آن روزها هستند، می‌دانند این نوع نگاه برای محدودسازی در هیچ حوزه‌ای پاسخ نداده است، بلکه بالعکس هم شده و کار خراب‌تر شده است؛ چراکه این‌گونه رفتارها سبب می‌شود مردم با سرعت بیشتری به قاعده لج بیافتند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که برخی قبل و بعد از انقلاب سینماها را آتش زدند، امام فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم، چرا شما ساختمان را آتش می‌زنید؟ بگویید فیلمش مناسب نیست. حالا شما این مساله را بگیرید تا داستان‌های مربوط به مبارزه با ویدئو و پس از آن که ماهواره رسید. اگر نگاه کنید، خواهید دید همه کارها امتحان خودش را پس داده است و اصلاً کسی توان مبارزه و جلوگیری از این محدودسازی‌ها را ندارد.

وی با اشاره به این که اگر افراد از تلویزیون،ماهواره و اینترنت و غیره درخانه استفاده نکنند،در محل کار یا هزاران جای دیگر استفاده می‌کنند و هزاران شکل دیگر برای استفاده دارند، اظهار داشت: بسیاری از ارتباطات در دنیا وابسته به شبکه اینترنت است و ما باید با نگاه کارشناسی به ضرورت‌های امروز توجه کنیم.

این نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این ‌که فایده فضای مجازی آنقدر زیاد است که در مقابل مضروب بودنش بتوان اغماض کرد، ادامه داد: محدودسازی فضای مجازی مانند این است که بگوییم در بازار چاقو نفروشیم؛ چراکه در یک شهری شخصی را با چاقو کشتند آن هم درحالی است که چاقو میلیون‌ها فایده دارد و  ممکن است یک نفر در یک جایی به خطا و اشتباه از آن استفاده کرده باشد.

[اولویت مجلس انقلابی باید حل مشکلات اقتصادی باشد/ جَو کلی مجلس با محدودسازی فضای مجازی همراه نیست]

وی افزود: معتقدم اکثر نمایندگان مجلس شرایط کشور و دنیا را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند از این ابزار نیرومند می‌شود با آگاهی برای توسعه و ترویج گفتمان مشترک بین همه انسان‌ها استفاده کرد و فضای مجلس  را در راستای محدودسازی فضای مجازی نمی‌بینم. 

میرزاده گفت: ابزاری که در حال حاضر در دست نمایندگان قرار دارد، همین فضای مجازی است و از آن طریق برای ارتباط با مخاطبانشان و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بحث کرونا همگی به اینجا رسیده‌ایم که می‌توانیم به شیوه‌های مختلف و با کم هزینه‌ترین و بی‌دردسرترین راه با مخاطبان خودمان ارتباط برقرار کنیم، عنوان کرد: در اطراف ما، در کشورهای همسایه ما و در دنیا اتفاقاتی می‌افتد که ما نمی‌توانیم بی‌خبر از آن‌ها برای توسعه خودمان گام برداریم و به ناچار ما باید از شرایط کشورهای مختلف خبر داشته باشیم در حوزه‌های مختلف باید این ارتباطات را داشته باشیم؛ از همین رو باز هم تاکید می‌کنم برداشت من این است که اکثریت فضای مجلس برای محدودیت‌سازی آمادگی لازم را ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس نزدیک به ۳۰۰نماینده دارد،  گفت: ممکن است تعدادی از نمایندگان بنشینند در هر حوزه‌ای نظراتی را بیان کنند اما مطرح شدنش به معنی اقبال مجلس نیست. نمایندگان در هر موضوعی می‌توانند اظهارنظر کنند اما با شناختی که از فضای کلی مجالس دارم  بعید می‌دانم در این موضوع نمایندگان هم‌راستا باشند.

میرزاده خاطرنشان کرد: امروز معضل اصلی کشور ما گرانی و معیشت است، گرانی کمر مردم را شکسته و کرونا بازارهای ما را تعطیل کرده است. مجلس انقلابی باید به این مسائل ورود کرده و فکر کنند که چه گام‌هایی بردارند. معتقدم وقت گذاشتن برای موضوعی مانند فضای مجازی خیانت به مردم است و مجلس باید وقتش را برای موضوعات دیگر بگذارد؛ چراکه مردم انتظار دارند مسائل و مشکلات حل شود.