شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانش‌آموزان

کلاس‌های جبرانی تابستانه دانش‌آموزان دوره ابتدایی برگزار می‌شود


کلاس‌های جبرانی تابستانه دانش‌آموزان دوره ابتدایی برگزار می‌شود

طرح جبران و تثبیت یادگیری، ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی که در سه درس فارسی، ریاضی و علوم دچار اشکالات یادگیری هستند در تابستان ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پیش از این وزیر و مسئولان وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای تشکیل و برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان به منظور جبران آموزش از دست رفته  در ایام کرونا خبر داده بودند.

هم‌اکنون معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، «طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در تابستان» را ابلاغ کرده است و بر این اساس گروهی از دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی که در کارنامه توصیف «نیازمند به آموزش و تلاش بیشتر» و «قابل قبول» را دریافت کرده باشند، باید در کلاس‌های تابستانی شرکت کنند.

در توضیح «طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در تابستان» مطرح شده است: یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا اولاً به مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن، حساب کردن و آداب و مهارت‌های زندگی اختصاص دارد. مهارت‌هایی که همانند زیربنای ساختمان هستند و هرگونه ضعف در آنها سبب می‌شود دانش‌آموزان در معرض افت تحصیلی و کم سوادی دائمی قرار گیرند و یادگیری آنها در دوره‌ها و پایه‌های بالاتر صدمات جبران ناپذیری ببیند و منجر به خروج این دانش‌آموزان از چرخه آموزشی شود.

هدف اصلی از اجرای این طرح، مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دارای افت تحصیلی، تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، حمایت از دانش آموزان لازم التوجه (دیرآموز، فاقد دسترسی به آموزش حضوری و مجازی، بدسرپرست و بی‌سرپرست)، کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل به ویژه در پایه‌های اول و دوم ابتدایی است.

مخاطب این برنامه تمام دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی دارای عملکرد تحصیلی «نیاز به آموزش و تلاش بیشتر» و «قابل قبول» در دروس فارسی و ریاضی و تمام دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی دارای عملکرد «نیاز به آموزش و تلاش بیشتر» و «قابل قبول» در دروس فارسی، ریاضی و علوم است.

«طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان در تابستان»  از روز شنبه 19 تیر تا روز چهارشنبه 3 شهریور ماه به میزان دو جلسه آموزشی در هر هفته و در مجموع 14 جلسه آموزشی برگزار می‌شود.

جزییات بیشتر از «طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان در تابستان» را در اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/