به گزارش برنا؛ شهرزاد دانشمندی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته ازدواج در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: سامانه ازدواج را از سال 1388 راه اندازی کردیم در حال حاضر تمام جوانان می‌توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند و در کمترین زمان ممکن وام ازدواج دریافت کنند.

او افزود: بیش 12 میلیون و 635 نفر از سال 88 تاکنون از وام ازدواج بهره مند شدند که بالغ بر 144 هزار میلیارد تومان تسهیلات به جوانان پرداخت شده است.

دانشمندی تصریح کرد: امسال تا امروز 242 هزارنفر به مبلغ 207 میلیارد ریال از تسهیلات وام بهره مند شدند و 351 هزارنفر هم درنوبت دریافت وام هستند.

او افزود: پیش بینی ما این است که امسال 1 میلیون نفر متقاضی داشته باشیم. در سال گذشته فقط 80 هزارنفر در صف بودند که به علت افزایش صف های بانک مدارک خود را دیر ارائه دادند اما سرانجام تسهیلات خود را دریافت کردند بنابراین افراد در صف حداقل است و امیدواریم این افراد در صف مدارک خود را ارائه دهند تا هرچه زودتر از تسهیلات استفاده کنند.

مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: جز 80 هزار نفر که پارسال مدارک نداده بودند افراد دیگری در صف نداشتیم. امسال 242 هزارنفر ثبت نام کردند و وام گرفتند.

او بیان کرد: زمان مشخصی برای پرداخت وام نداریم چون بنابر  شعبه و بانک زمان متغیر است به نظر می‌رسد بیشتر از 4 ماه بیشتر طول نمی‌کشد.

دانشمندی در پایان گفت: هرگونه شکایتی درسامانه ثبت شکایت بانک مرکزی قابل ثبت و پیگیری است و جوانان می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند.