شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آفریقا#مردم ایران#الجزایر

مهمترین وجه مشترک مردم ایران و عموم مردم شمال آفریقا محبت به اهل بیت پیامبر(ع) است

مهمترین وجه مشترک مردم ایران و عموم مردم شمال آفریقا محبت به اهل بیت پیامبر(ع) است

خانم زینب الجزایری، حقوقدان الجزایری با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر دیدار و درباره مشترکات فرهنگی مردم شمال آفریقا با مردم ایران و لزوم همکاری‌­های مشترک سخن گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،زینب الجزایری مهمترین وجه مشترک مردم ایران و عموم مردم شمال آفریقا به ویژه مردم الجزایر را محبت به اهل بیت پیامبر اکرم دانست و اظهار داشت : سه قرن حکومت فاطمی­های شیعی در شمال آفریقا و پراکندگی نوادگان امام حسن مجتبی(ع) در این سرزمین ( سادات ادریسی) مجموعه­ای از آداب و رسوم و فرهنگ مردمی هوادار اهل بیت پیامبر اکرم(ص) به وجود آورده که وجه مشترک مهم مردم این منطقه با برادران و خواهران ایرانی است .

وکیل و حقوق دان الجزایری در این دیدار آرزوی سفر به ایران برای زیارت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد ، زیارت قبر شهید قاسم سلیمانی در کرمان و آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را مطرح نمود .

سید جلال میرآقایی نماینده فرهنگی کشورمان ضمن خوشامدگویی به زینب الجزایری جمهوری اسلامی ایران را وطن دوم همه مسلمانان و محبان اهل بیت توصیف کرد.

وی با اشاره به نقش راهبری ایران در جبهه مقاومت و دفاع از ملت اسلامی در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم اظهار کرد: پیشرفت­‌های علمی ، صنعتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه پس از انقلاب  ، حاصل حکومتداری بر اساس ارزش­های اسلامی ، تحت پرچم مقدس ولایت فقیه عادل  است که در وجود امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری تجلی یافته  و منشا تحولات بزرگ در ایران اسلامی و خشم و غضب استکبار جهانی و صهیونیسم اشغالگر شده است  و آمریکای جنایت کار با تکرار شعار دروغین حقوق بشر به تبلیغات زهرآگین خود بر علیه انقلاب اسلامی می پردازد. 

انتهای پیام