شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

جزئیات جدید از عملیات ترور رئیس سابق سازمان هوافضای اسرائیل +تصاویر

آوی هار ایون

طبق اسناد بدست آمده علت مرگ «آوی هار ایون»، ضربات چاقوی یک جوان مصری ۲۸ ساله مقابل هتل «اورینتال جمیرا» دبی بوده است.

سرویس جهان مشرق - به تازگی اسنادی از پلیس دبی به دست آمده که ثابت می کند، علت مرگ «آوی هار ایون»، رئیس سابق سازمان هوافضای اسرائیل ضربات چاقوی یک جوان مصری ۲۸ ساله مقابل هتل «اورینتال جمیرا» در شیخ نشین دبی بوده است.

جزئیات جدید از عملیات ترور رئیس سابق سازمان هوافضای اسرائیل +تصاویر

 این اسناد تأکید می کند که هار ایون ۸۴ ساله به واسطه ۱۴ ضربه چاقو در بیست و سوم ماه مه گذشته جان خود را از دست داده است. وی روز نوزدهم ماه مه با پرواز شماره LY۹۷۳ شرکت هواپیمایی «ال عال» رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه بین المللی دبی شده و در هتل ماندارین اورینتال جمیرا اقامت داشت.

«هار ایون» بعد از مورد حمله قرار گرفتن توسط ضربات چاقو به دلیل شدت و عمق جراحات وارده به بیمارستان «راشد» دبی منتقل می شود، اما خونریزی شدید باعث مرگ وی می شود.

جزئیات جدید از عملیات ترور رئیس سابق سازمان هوافضای اسرائیل +تصاویر

پس از مرگ، جسد وی در تاریخ بیست و چهارم ماه مه با پرواز شماره LY۹۷۴. شرکت «ال عال» به سرزمین های اشغالی منتقل می شود و روز بیست و نهم همان ماه در یکی از گورستان های شهر «عکا» دفن می شود.

نکته قابل توجه اینکه، در اطلاعیه عبری دفن هار ایون، خانواده وی صراحتا به این موضوع اشاره می کنند که وی در دبی به قتل رسیده، اما از انتشار خبر قتل وی جلوگیری شده تا اینکه ۸ روز بعد وبگاه عبری «جی پست» مجبور می شود، در خبری اعلام کند که وی در عکا به قتل رسیده است.

جزئیات جدید از عملیات ترور رئیس سابق سازمان هوافضای اسرائیل +تصاویر

پلیس دبی ادعا کرده که عامل این قتل را که یک جوان ۲۸ ساله مصری است، پس از شناسایی دستگیر و به دستگاه اطلاعات امارات تسلیم کرده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی پیش تر درباره مرگ هار ایون نوشته بودند: «وی در جریان نبرد شمشیر قدس و درگیری‌ های شهر عکا، و پرتاب کوکتول مولوتف به داخل هتلی که در آن اقامت داشت، به شدت زخمی شده و بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان مُرده بود».

«بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به مرگ هار ایون در توئیتی نوشته بود که من از مرگ آوی هار ایون کسی که جایزه امنیت اسرائیل را گرفته و برای امنیت اسرائیل زحمات زیادی کشیده بود، ناراحت هستم .. او در عکا زخمی شده بود و بر اثر شدت جراحات وارده مُرد».