شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#جلوگیری#وزیر خارجه#پاکستان

پاکستان: تقسیم قدرت راه جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان است


پاکستان: تقسیم قدرت راه جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان است

وزیر خارجه پاکستان در سنای این کشور اظهار داشت که تقسیم قدرت در افغانستان بهترین راه برای جلوگیری از وقوع جنگ داخلی است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در نشست کمیته امور خارجه سنای این کشور گفت که اسلام‌آباد نمی‌خواهد شاهد یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان باشد و تقسیم قدرت را بهترین راه برای جلوگیری از جنگ داخلی دانست.

قریشی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ورود اعضای تحریک طالبان پاکستان به این کشور در پوشش پناهجویان افغان تاکید کرد: «بازگشت تحریک طالبان پاکستان به نفع اسلام‌آباد نیست، ما خواستار طالبانیزه شدن کشورمان نیستیم».

به گزارش «داون نیوز»، «معید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان نیز در این نشست وضعیت افغانستان را بسیار بد و «خارج از کنترل پاکستان» خواند.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز پیش‌تر گفته بود که اگر توافق سیاسی بین طالبان و دولت و سیاسیون افغان صورت نگیرد بیم آغاز یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان وجود دارد.

وی اظهارداشت که میزان ریسک بسیار بالا است، اگر پیشرفت وجود داشته باشد، می‌تواند صلح و ثبات برقرار شود و منطقه به طور جمعی از نتیجه روند صلح بهره‌مند خواهد شد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در یادداشتی در واشنگتن پست با تاکید بر ضرورت ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان نوشت که طالبان قادر به تصرف کامل افغانستان نیست اما باید در دولت آینده این کشور شریک باشد.

با این حال، «دواخان مینه پال» رئیس مرکز رسانه‌های ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به افزایش خشونت‌ها در این کشور تاکید کرده است که اقدامات پاکستان، دلیل جنگ جاری در ولایت‌ها است.

انتهای پیام/.