شهر خبر

در واکنش به تحریم های اعمال شده از سوی واشنگتن؛

چین: از شرکت هایمان در برابر اقدامات آمریکا دفاع می کنیم

چین: از شرکت هایمان در برابر اقدامات آمریکا دفاع می کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین از تحریم های اعمال شده آمریکا بر شرکت های چینی به شدت انتقاد و اقدام واشنگتن را سوء استفاده از مفهوم امنیت ملی تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت پکن به اقدام آمریکا مبنی بر تحریم شرکت های چینی به بهانه های حقوق بشری واکنش نشان داد و اعلام کرد که از شرکت های چینی محافظت می کند حال آنکه به اقدام تلافی جویانه احتمالی اشاره ای نکرد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین، واشنگتن را به «کلی گویی درباره مفهوم امنیت ملی با هدف سرکوب شرکت های چینی آن هم بدون هیچ دلیل موجهی» متهم کرد.

وانگ بدون اشاره به جزئیات، گفت: پکن اقدامات لازم را برای محافظت از شرکت هایش انجام خواهد داد و تلاش های آمریکا را برای دخالت در امور داخلی چین ناکام خواهد گذاشت.

تحریم ها و محدودیت های اعمال شده علیه چین از دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و با ادعای همکاری شرکت های چینی با نهادهای نظامی و سیاسی وابسته به دولت پکن آغاز شد.

اما فرمان صادر شده از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا، تعداد این شرکت های چینی را که در دوران ترامپ ۴۴ بود به ۵۹ رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر وزارت بازرگانی آمریکا از قرار دادن اسامی ۳۴ شرکت از جمله بیش از ۱۰ شرکت چینی در فهرست سیاه همکاری‌های اقتصادی خود خبر داده بود.

وزارت بازرگانی در بیانیه ای اعلام کرده بود که این شرکت‌ها در کشورهای مختلف همچون چین، ایران، روسیه و شماری کشورهای دیگر مستقر هستند.

وزیر بازرگانی آمریکا گفت که از میان ۳۴ شخص حقیقی و حقوقی که به فهرست سیاه همکاری‌های اقتصادی افزوده شدند ۸ شخص حقیقی و حقوقی به علت تسهیل صادرات اقلام آمریکایی به ایران در این فهرست قرار گرفتند.

همچنین ۶ شرکت دیگر هم به دلیل همکاری با برنامه‌های نظامی روسیه به این فهرست اضافه شدند.

وزیر بازرگانی آمریکا افزود که واشنگتن به بکارگیری قوانین مربوط در زمینه صادرات جهت پاسخگو کردن دولت‌ها، شرکت‌ها یا اشخاصی که اقلام آمریکایی را به کشورهایی همچون چین، روسیه و ایران انتقال می‌دهند، ادامه خواهد داد.