بازداشت تعمیرکار شیطان صفت رایانه در مشهد / با آب میوه همه را بیهوش می کرد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح سرقت های هولناک این مهندس قلابی به خراسان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت با شیوه بیهوشی اعضای خانواده ها در مشهد، بلافاصله سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات ویژه ای را برای پیگیری سریع و دستگیری عاملان این سرقت ها صادر کرد چرا که نتایج آزمایش های پزشکی نشان می داد سارق از آب میوه های آلوده برای انجام نقشه پلید خود استفاده می کند و برخی از طعمه هایش تا آستانه مرگ پیش رفته اند.

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: با تدابیر و راهنمایی های ارزنده سردار تقوی، بی درنگ گروه ورزیده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن ماموریت یافتند به واکاوی سرقت های مذکور بپردازند. به همین دلیل با تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی مشخص شد ریشه این جرایم به فضاهای مجازی باز می گردد که نظارت کافی بر این فضا وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی‌های پلیس بیانگر آن بود که جوانی در پوشش تعمیرکار سیار و خرید و فروش رایانه، به تبلیغ در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و سایت دیوار می پردازد و بدین ترتیب طعمه های خود را به دام می‌اندازد و سپس با جلب اعتماد طعمه‌هایش، سوار بر موتورسیکلت در حالی به منازل مردم می رود که به صورت تلفنی و با زیرکی خاصی، اطلاعات لازم را درباره تعداد اعضای خانواده و اوضاع مالی آن ها به دست می آورد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: با جمع آوری پرونده های موجود در مراکز انتظامی و کلانتری ها، عملیات تخصصی به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) آغاز شد و کارآگاهان با انجام یک سری تحقیقات میدانی و بررسی صحنه های وقوع جرم، به جوانی به نام «محمد-گ» رسیدند که دارای دو فقره سابقه کیفری بود.

 وی اضافه کرد: با هماهنگی های قضایی و صدور دستورات محرمانه از سوی قاضی پرونده، مخفیگاه متهم در  منطقه پنجتن مشهد شناسایی شد و او در یک عملیات غافلگیرانه درحالی به دام افتاد که هنگام بازرسی از مخفیگاه وی، آب میوه آغشته به مواد بیهوشی به همراه لپ تاپ، گوشی و قطعات رایانه های سرقتی کشف و ضبط شد.

سرهنگ شفیع زاده خاطرنشان کرد: با انتقال متهم به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از وی ادامه یافت و راز هشت فقره از سرقت های مذکور به شیوه خوراندن آب میوه‌های آلوده به مواد بیهوشی لو رفت.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهم در دو فقره از سرقت های مذکور، همه اعضای خانواده را بیهوش و آن ها را در آستانه جدال با مرگ رها کرده بود، گفت: تعدادی از مال باختگان با مراجعه به پلیس آگاهی خراسان رضوی، این متهم بی رحم را شناسایی کرده اند اما بررسی ها برای جرایم احتمالی دیگر وی همچنان ادامه دارد.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: متهم وقتی به عنوان تعمیرکار  یا خریدار رایانه وارد منازل می شد با چرب زبانی خاصی ،آب میوه های آلوده را از داخل کیف دستی خود بیرون می کشید و با اصرار به اعضای خانواده تعارف می کرد که آن ها پس از نوشیدن آب میوه بیهوش می شدند و او لپ تاپ، رایانه، گوشی و دیگر لوازم را به سرقت می برد. 

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ گاه به تبلیغات در فضاهای مجازی اعتماد نکنند و افراد ناشناس را حتی برای تعمیر، تدریس یا موارد دیگر به منزل راه ندهند. وی گفت: تنها به مراکز مجاز مراجعه کنید و مواد خوراکی را با تعارف افراد ناشناس به هیچ وجه استفاده نکنید و همچنین از تعمیرکاران کارت شناسایی معتبر بخواهید.