سعید مراغه چیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دیدار استقلال مقابل سایپا اظهار داشت: دیدار استقلال با سایپا از هر نظر که فکر می کنید حساس است. این بازی با توجه به جایگاه هر دو تیم در جدول اهمیت زیادی دارد چون تساوی به درد هیچ کدام از تیم ها نمی خورد و است هر دو نیاز به برد دارند. سایپا برای ماندن در لیگ و استقلال برای کم کردن فاصله اش در جدول با سپاهان به برد نیاز دارند و قطعا بازی جذابی را شاهد خواهیم بود. در این هفته ها تیم هایی که در خطر سقوط هستند به اندازه ای محکم بازی می کنند که اگر از ابتدای لیگ این طور بازی می کردند الان در خطر سقوط نبودند. با این حال قطعا استقلال بازی سختی را مقابل سایپا پیش رو خواهد داشت اما می تواند از این بازی هم با دست پر بیرون بیاید.

او ادامه داد: استقلال در هفته های اخیر با وجود مشکلاتی که داشته توانسته نتایج خوبی بگیرد. در بازی با آلومینیوم هم اگر داور گل سالم استقلال را مردود اعلام نمی کرد آبی ها 3 امتیاز آن بازی را هم می گرفتند. متاسفانه در بازی های اخیر استقلال خیلی از نظر داوری ضرر کرده و هر سرمربی دیگری هم به جای مجیدی بود از این اتفاق ناراحت و عصبانی می شد. الان همه دنیا دارند از تکنولوژی VAR استفاده می کنند اما ما هنوز در فوتبال ایران از این پدیده مهم محروم هستیم و هر هفته حق یک تیم خورده می شود. فدراسیون ما ادعا می کند از همه کشورهای آسیایی پیشرفته تر است اما در واقع ما از همه عقب تر هستیم و نمی دانم چرا VAR را وارد نمی کنند. بحث تحریم هم قابل قبول نیست و این را برای توجیه ناتوانی خود می گویند. نمی شود که هر اتفاقی را به تحریم ها ربط داد.

او ادامه داد: استقلال از ابتدای فصل مقابل تیم هایی که تدافعی بازی می کنند به مشکل برخورده است. تقریبا اغلب تیم های لیگ هم بسته و دفاعی بازی می کنند که من شخصا این سبک فوتبال را نمی پسندم ولی استقلال ناچار به مقابله با این تیم ها است و سرمربی باید یک برنامه و پلن برای تقابل با این تیم ها داشته باشد.

مراغه چیان درباره پردخت پاداش از طرف فرهاد مجیدی به بازیکنان استقلال گفت: پرداخت پاداش که وظیفه سرمربی نیست. تمرکز مجیدی باید فقط روی مسایل فنی باشد وگرنه آرامش و تمرکزش را از دست می دهد. با این حال مجیدی توانسته اعتماد بازیکنان را جلب و آنها را با یکدیگر همدل کند. 

پیشکسوت استقلال با اشاره به دیدار دربی جام حذفی بیان کرد: قهرمانی استقلال در لیگ تقریبا غیرممکن است و این تیم فقط فرصت قهرمانی در جام حذفی را دارد. به نظر من مجیدی انگیزه زیادی برای پیروزی در دربی دارد و می تواند پرسپولیس را شکست دهد.