شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#افغانستان

زمان واکنش روسیه به بحران‌های افغانستان مشخص شد+جزییات

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو تا زمانی که وضعیت افغانستان به گونه ای باشد که درگیری های مسلحانه در آن کشور فقط در داخل قلمرو آن رخ دهد، اقدامی نخواهد کرد.

زمان واکنش روسیه به بحران‌های افغانستان مشخص شد+جزییات

به گزارش منیبان، لاوروف روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند پس از دیدار با وی در مسکو گفت: روسیه تا زمانی که وضعیت افغانستان به گونه ای باشد که درگیری های مسلحانه در آن کشور فقط در داخل قلمرو آن رخ دهد، اقدامی در افغانستان صورت نمی دهد.  

وی افزود: این که گروه طالبان مقرهای بازرسی مرزی در مرز با ایران و نیز مرز با تاجیکستان را تصرف کرده اند، اقداماتی است که در داخل خاک افغانستان صورت می گیرد.  

وزیر خارجه روسیه گفت: ما در این شرایط قصد اتخاذ هیچ تدبیری در مورد افغانستان را نداریم و فقط مصرانه می خواهیم روند حل و فصل سیاسی مسائل افغانستان که همه گروه های افغانی در حرف از آن حمایت کردند، هر چه سریعتر آغاز شود.  

لاوروف خاطرنشان کرد که رویدادهای افغانستان باتوجه به امکان سرایت وضعیت متشنج به کشورهای همسایه متحد روسیه، باعث نگرانی مسکو شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که همکاری روسیه، هند و چین در فرمت سه جانبه دارای دورنمای خوب است.

لاوروف افزود: برای برگزاری دیدار سه جانبه وزیران خارجه روسیه، هند و چین در آینده نزدیک برنامه ریزی می کنیم.

وی این را نیز گفت که مسکو و دهلی نو مقدمات اجلاس سالانه سران دو کشور را برای سال جاری میلادی فراهم می کنند، اما تاریخ مشخص این دیدار را سران دو کشور باتوجه به اوضاع همه گیری ویروس کرونا تعیین و مشخص خواهند کرد.     

 وزیر خارجه روسیه امروز با وزیر خارجه هند درباره موضوعات همکاریهای دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کرد.  

به گفته لاوروف، در این دیدار برخی موضوعات دوجانبه و منطقه ای و موضوعات دستور کار اجلاس سران روسیه و هند بررسی خواهد شد.