پایان رافت در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد تساوی اخیر پرسپولیس برابر فولاد در اهواز اظهار داشت: فکر می کنم این تساوی تحت تاثیر گرمای شدید هوا به دست آمد و اگر شرایط جوی عادی بود پرسپولیس این توان را داشت که فولاد را در خانه اش شکست دهد. گرمای هوا باعث شد کیفیت بازی دو تیم به خصوص پرسپولیس پایین بیاید و با توجه به این که اساس کار پرسپولیس در سرعت دادن به بازی است؛ این فاکتور در این دیدار برای این تیم وجود نداشت تا در نهایت در دیداری که دو تیم بازی جذابی را از خود به نمایش نگذاشتند، به تساوی و تقسیم امتیازات رضایت دهند.

او در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط به نظر من تساوی نتیجه عادلانه ای بود که در این دیدار رقم خورد ولی خوشبختانه  با توجه به تساوی سپاهان برابر پیکان فاصله دو امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول حفظ شد که می تواند در نهایت به سود پرسپولیس باشد.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره با حساسیت بازی های آینده برای تیم گل محمدی افزود: پرسپولیس دو بازی مهم را پیش روی دارد. بازی اول دیدار برابر آلومینیوم است و بعد از آن دیدار برابر ماشین سازی که به اعتقاد من بازی های حساسی برای پرسپولیس محسوب می شود. باتوجه به این موضوع باید هر 6 امتیاز این دو بازی به حساب پرسپولیس اضافه شود تا امیدهای این تیم برای قهرمانی پررنگ تر از قبل شود.

مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص سرنوشت قهرمانی در لیگ بیستم به خبرنگار برنا گفت: معادلات امتیازی در بالای جدول به گونه ای است که در حال حاضر سرنوشت قهرمانی در دست پرسپولیس است و پرسپولیس است که تکلیف قهرمانی در این فصل را مشخص می کند. البته پیش بینی من در مورد زمان مشخص شدن قهرمان این دوره از لیگ این است که دو هفته مانده به پایان بازی ها سرنوشت قهرمانی روشن می شود و کار به روز آخر کشیده نخواهد شد.

رافت در ادامه به بازی برابر آلومینیوم اشاره ای داشت و تصریح کرد: پرسپولیس با استفاده از نیروهای کارآمدی که در اختیار دارد می تواند این دیدار خانگی اش را با پیروزی پشت سربگذارد. تیم گل محمدی علاوه بر نیروهای خوبی که در زمین دارد، بازیکنان و چهره های تاثیرگذاری را نیز روی نیمکتش دارد و با توجه به این موضوع مثل چند بازی گذشته که شاهد غیبت چند بازیکن اصلی بودیم، نفرات جایگزین اجازه نمی دهند خلا چهره هایی مثل کمال و آل کثیر در این بازی احساس شود.

او در پایان  در مورد مهاجمان این تیم گفت: به جز بازی با فولاد، مهاجمان پرسپولیس در بازی های قبلی علاوه بر گلزنی در طول بازی ها نمایش خوبی را از خود ارائه داده اند و حضور نفرات آماده و با انگیزه ای مثل شهریار، عیسی ، عبدی، مغانلو در خط حمله پرسپولیس موضوع روحیه بخشی برای پرسپولیس است تا روند گلزنی این نفرات برای تیم تا پایان فصل تداوم داشته   باشد.