شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس

افسر هوس‌باز چوب حراج به آبروی پلیس انگلیس زد!

یک افسر پلیس انگلیس روز جمعه به قتل یک زن جوان ۳۳ ساله در جنوب لندن اقرار و اعتراف کرد که مقتول را پس از ربایش و آزار جنسی خفه کرده است.

افسر هوس‌باز چوب حراج به آبروی پلیس انگلیس زد!

به گزارش منیبان؛ از منابع خبری انگلیس، « وین کوزنز » ۴۸ ساله اواخر سال گذشته خانم سارا اورارد را که تنهایی در خیابان‌های منطقه کلپهام نزدیک خانه دوستش درحال پیاده روی بود، با یک دستگاه خودروی استیجاری که همان روز کرایه کرده بود می‌رباید. او که مسئول محافظت از پارلمان و مراکز دیپلماتیک بود پس از پایان ۱۲ ساعت شیفت کاری ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ دست به چنین جنایت هولناکی می‌زند.

بر اساس شواهد موجود، قاتل چند روز پیش از ارتکاب جرم اعلام کرده بود که از فشار عصبی رنج می‌برد و قادر به ادامه همکاری با پلیس نیست. پنج روز بعد از حادثه که ناپدید شدن خانم اورارد خبرساز شده بود، او تمارض کرده و از حاضر شدن در محل کار خودداری می‌کند. روز بعد پلیس او را حوالی ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه دستگیر می‌کند.

این افسر پلیس انگلیس، ماه گذشته مسئولیت قتل خانم اورارد را پذیرفت، اما فقط به ربایش و آزار جنسی او اقرار کرده بود. او امروز (جمعه) در دادگاه جنایی انگلیس موسوم به «اولد بیلی» با حضور پنج تن از اعضای خانواده مقتول و رئیس پلیس لندن شرکت کرد تا به ارتکاب این جرم هم اعتراف کند.

دادستان پرونده «تام لیتل» در دادگاه عنوان کرد که آقای کوزنز قبلا مقتول را ندیده، او را نمی شناخته و تماسی با وی نداشته است. به گفته او دو طرف با یکدیگر غریبه بوده‌اند. با این حال معلوم نیست چرا آقای کوزنز دست به چنین اقدامی زده است.

شواهد نشان می‌دهد که نامبرده، جسد مقتول را در یک پاکت زباله مخفی و در یک منطقه‌ جنگلی در نزدیکی شهر اشفورد رها کرده است. بررسی دوربین‌های مدار بسته حاکیست که مقتول این پاکت را دو روز پس از قتل خانم اورارد تهیه کرده است.

رئیس پلیس لندن: احساس خیانت می‌کنیم

کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از خانواده خانم اورارد بابت این ضایعه دلخراش عذرخواهی کرده است. او بیان کرد: همه ما در اداره پلیس از جنایت این مرد عصبانی و حیرت زده‌ایم. این‌ها وقایع وحشتناکی هستند و ما احساس خیانت می‌کنیم.

رئیس پلیس لندن عنوان کرد که زبان از بیان عمق عصبانیت، تاسف و ناراحتی اداره پلیس قاصر است و یاد خانم اورارد و خانواده او در ذهن پلیس می‌ماند.

قتل این زن جوان از اسفند ماه گذشته جامعه انگلیس را شوکه و بهت‌زده کرده و موجی از خشم و اعتراض زنان را به همراه داشته است. مدافعان حقوق زنان، پویشی را با عنوان «خیابان‌ها را دوباره از آن خود کنیم» به راه انداخته اند و در نزدیکی محلی که گفته می‌شود خانم اورارد ناپدید شده چندین تجمع برگزار کردند.

روزنامه‌ گاردین نیز گزارش کرده است که خشم عمومی جامعه و خصوصا زنان در یک حالت تصاعدی و فزاینده قرار دارد. بر اساس این گزارش هزاران زن انگلیسی تاکنون در شبکه های اجتماعی ترس و نگرانی را از امنیت خود وقتی در اماکن عمومی تنها هستند به اشتراک گذاشتند.

گاردین چندی پیش گزارش داد که تقریبا تمام زنان جوان در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و بدتر از آن، اعتماد خود را به حل این معضل از سوی مقامات مسئول از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش، ۹۷ درصد زنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و هولناک‌تر آنکه ۸۰ درصد زنان از تمام گروه‌های سنی گفته‌اند که این معضل را در فضای عمومی تجربه کرده‌اند.