شهرخبر

گزینه اصلی قضاوت دربی حذفی استقلال و پرسپولیس مشخص شد

علیرضا فغانی گزینه اصلی قضاوت دربی حذفی پایتخت

علیرضا فغانی

با توجه به مصاحبه عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال و همچنین اعلام آمادگی علیرضا فغانی و نزدیکی او به خداداد افشاریان به نظر می رسد که لژیونر داوری فوتبال ایران گزینه اصلی قضاوت دربی حذفی بین استقلال و پرسپولیس باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

صحبت‌های عزیزی خادم درباره بازگشت علیرضا فغانی نشان دهنده قضاوت این داور برجسته در دربی پیش روی تهران است.

تلاش های مسئولان فدراسیون فوتبال ظاهرا نتیجه داده و قرار است علیرضا فغانی برای قضاوت در مسابقات داخلی به زودی به ایران سفر کند.

از چند روز قبل بحث قضاوت دربی توسط علیرضا فغانی داور برجسته و بین‌المللی فوتبال ایران مطرح شده بود. در این خصوص گفته می‌شد خداداد افشاریان رییس کمیته داوران که ارتباط خوبی نیز با فغانی دارد با او وارد مذاکره شده تا او به ایران برگردد و در مسابقات هفته های پایانی لیگ برتر و جام حذفی قضاوت کند.

فغانی که خودش هم از این مساله استقبال کرده بود منتظر پیشنهاد رسمی فدراسیون فوتبال بود که ظاهرا این اتفاق رخ داده و این داور برجسته ایران به زودی راهی تهران خواهد شد.

در این خصوص خدادادافشاریان دو روز قبل در مصاحبه ای حضور فغانی در ایران برای قضاوت دربی را صراحتا تایید کرده بود اما این مساله شکل رسمی به خود نگرفت.

همچنین امروز شهاب عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال درباره بازگشت فغانی به کشور برای قضاوت مسابقات صحبت کرد و تاکید داشت که او در جام حذفی قضاوت خواهد کرد.

او گفته بود:

از آقای فغانی که افتخار کشور است، خواسته‌ایم تا در چند بازی آخر لیگ و جام حذفی استفاده کنیم و اگر مشکلی نباشد، این اتفاق خواهد افتاد.

تاکید عزیزی خادم روی قضاوت فغانی در جام حذفی نشان دهنده حضور این داور شاخص در دربی پیش رو میان استقلال و پرسپولیس است. 

در این شرایط اولین مسابقه ای که فغانی قرار است قضاوتش را برعهده داشته باشد، دربی ۹۶ پایتخت میان استقلال و پرسپولیس است. فغانی که پیش از این در ۶ دربی به عنوان داور وسط و ۳ دربی به عنوان داور چهارم حضور داشته ، حالا برای دهمین بار در مسابقه حساس استقلال و پرسپولیس حضور پیدا می‌کند.

با توجه به بالاگرفتن اعتراض های تیم های لیگ برتری و به خصوص استقلال و پرسپولیس به داوری های لیگ برتر حضور فغانی در مسابقه دربی جام حذفی می‌تواند شائبه ها را در این خصوص کاهش بدهد. فغانی که در بازی های مهم فوتبال جهان از جمله جام جهانی، المپیک، جام کنفدراسیون ها، جام ملت های آسیا و … قضاوت کرده و یکی از داوران برجسته دنیا محسوب می‌شود، بی تردید با تجربه بالایش می تواند انتخاب خوبی برای مسابقه استقلال و پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی باشد.

از طرف دیگر بازگشت فغانی به فوتبال ایران بعد از حدود دو سال دوری اتفاق ویژه‌ای است. او که برای ادامه زندگی از ایران مهاجرت کرد و به استرالیا رفت، مدت زیادی در رقابت های لیگ داخلی این کشور سوت زد. همچنین فغانی به عنوان داور بین المللی ایران در مسابقات مختلف شرکت کرد و اصلی ترین گزینه ایرانی برای حضور در جام جهانی قطر هم محسوب می‌شود. حالا فغانی قرار است مسابقه دربی را در تاریخ ۲۴ تیر ماه دوباره سوت بزند و به همین خاطر طی روزهای آینده راهی ایران خواهد شد.