شهر خبر

بنز فروش بیشتری دارد یا ب‌ام‌و؟

ب‌ام‌و در مسابقه‌ای همیشگی که بین رقبا برای کسب عنوان اولین لوکس‌ساز بازار آمریکا وجود دارد از رقبای مطرح خود سبقت گرفته است.

خودرو بنز فروش بیشتری دارد یا ب‌ام‌و؟

در نیمه اول سال جاری میلادی این برند باواریایی ها ۷۳۴۸ دستگاه خودرو بیشتر از مرسدس بنز به فروش رسانده که تغییر دراماتیکی محسوب می‌شود زیرا مرسدس بنز در سه‌ماهه اول امسال جلوتر از ب‌ام‌و در حرکت بود.

بنز1

اما عملکرد بسیار خوب در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ بوده که ب‌ام‌و را بازهم بالاتر از رقبا قرار داده است. در سه‌ماهه دوم امسال ب‌ام‌و فروش ۹۵۵۶۱ دستگاهی داشته که ۹۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد. اتونیوز می گوید کراس اوورهای ب‌ام‌و سهم ۶۰ درصدی از این میزان فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

بنز2

لکسس هم سه‌ماهه دوم خوبی را تجربه کرده و با فروش ۸۳۴۵۹ دستگاه در ماه‌های آوریل، می و ژوئن بهتر از مرسدس عمل نموده است. رشد فروش این شرکت نسبت به مدت مشابه سال پیش ۶۵ درصد بوده است. پرفروش‌ترین محصول این برند ژاپنی کراس اوور RX با فروش ۲۷۸۰۳ دستگاهی می‌باشد.

بنز3

اما مرسدس بنز در سه‌ماهه دوم امسال ۸۲۳۹۰ دستگاه خودرو فروخته که رشد ۳۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد اما خب این میزان فروش برای برتری در برابر رقبای سنتی کافی نبوده است. پرفروش‌ترین محصول مرسدس در این بازه زمانی GLE با فروش ۱۹۰۳۷ دستگاهی بوده و پس از آن نیز GLC با فروش ۱۴۵۸۰ دستگاهی بوده است.

بنز4

فروش آئودی نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نیز ۹۲ درصد بیشتر شده و به ۶۶۹۹۵ دستگاه رسیده هرچند این میزان فروش کمتر از فروش ۷۳۳۰۰ دستگاهی تسلا در سه‌ماهه دوم امسال بوده است. این برند نیز رشد ۹۷ درصدی را نسبت به سال پیش‌ بر جای گذاشته است.

بنز5

یکی دیگر از لوکس سازان مطرح دنیا ولوو است که فروش ۳۶۵۱۵ دستگاهی آن در سه‌ماهه دوم امسال حاکی از رشد ۵۴ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ می‌باشد. نهایتاً نیز به جنسیس می‌رسیم که به خانه ۱۱۰۷۶ نفر راه یافته و از رشد فروش ۲۰۹ درصدی لذت برده است.

 

منبع: پدال