شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

دستیابی روسیه به این سامانه بزرگ/ماهواره‌های دشمن به راحتی از کار خواهند افتاد!

روسیه دستگاه لیزری -هسته ای ساخته است که می تواند ماهواره های دشمن را در مدار زمین از کار بیندازد.

دستیابی روسیه به این سامانه بزرگ/ماهواره‌های دشمن به راحتی از کار خواهند افتاد!

به گزارش منیبان، خبرگزاری ریانووستی روز جمعه به نقل از گزارش شرکت تسلیحاتی آرسنال زیرمجموعه شرکت دولتی فضایی روس کوسموس (سازنده این سامانه) نوشت: سامانه فضایی ضدماهواره روسیه، «اوس» نام دارد و می تواند با تولید اشعه الکترومغناطیسی، هر نوع دستگاه فضایی در مدار پیرامون کره زمین ازجمله ماهواره ها را از کار بیندازد. 

سامانه فضایی «اوس» می تواند به عنوان سامانه پدافند هوایی نیز بکار گرفته شود.

این دستگاه به این صورت کار می کند که می تواند از مدار زمین، اهداف هوایی را شناسایی کرده و مشخصات آن را به واحدهای پدافند هوایی ارسال کند که برای نابودی هدف بکار گرفته می شود. 

 شرکت آرسنال در گزارش خود خاطرنشان کرده است که در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تحقیقاتی را برای بکارگیری از سامانه اوس برای اهداف تجسسی و ارتباطاتی و استفاده نظامی از تشعشعات لیزری این دستگاه انجام داده است.  

روسیه در سالهای اخیر با تشدید رقابت با آمریکا در فضا، به ساخت سامانه های ضدماهواره ای توجه خاص کرده و خرید این دستگاه ها در سفارش های نظامی وزارت دفاع روسیه قرار گرفته است.

چندی پیش خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک مقام آگاه در صنایع دفاعی روسیه از آزمایش سامانه ضدماهواره ای این کشور خبر داده و اعلام کرده بود که وظیفه آن از کار انداختن ماهواره های مخابراتی دشمن است.

 این منبع آگاه که نامی از وی در خبر برده نشده بود گفت که این سامانه با عنوان تیرادا-۲.اس با موفقیت آزمایش خود را پشت سر گذاشته است. 

گفته شده است نحوه کار این سامانه ضد ماهواره ای به شکلی است که می تواند از روی زمین ماهواره های واقع در جو را از کار بیندازد.

رسانه روسی همچنین یادآوری کرد که سه سال پیش در همایش نظامی «آرمیا-۲۰۱۸» در مسکو، وزارت دفاع روسیه قراردادهایی را برای خرید این سامانه امضا کرد.

 آمریکا بارها از دستیابی روسیه به چنین سامانه ای ابراز نگرانی کرده است.