شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#سازمان سینمایی#تعطیل

سینماگران به تصمیم سازمان سینمایی اعتراض کردند/ "هر اتفاقی می‌افتد توی سر سینما نزنید"


سینماگران به تصمیم سازمان سینمایی اعتراض کردند/ "هر اتفاقی می‌افتد توی سر سینما نزنید"

مردم در شرایط سخت کرونایی به فیلم، سینما و تلویزیون نیاز ندارند که اطلاعیه صادر می‌شود که جلوی فیلمبرداری پروژه‌های سینمایی گرفته شود!

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سازمان سینمایی در این اطلاعیه‌ای که امروز در اختیار رسانه‌ها قرار داده، آورده است "پیرو اطلاعیه 21 فروردین‌ماه روابط عمومی سازمان سینمایی مبنی بر نحوه فعالیت پروژه‌ها، بار دیگر تأکید می‌شود در شهرهایی که از سوی ستاد ملی کرونا قرمز اعلام می‌شوند با توجه به ممنوعیت تجمع، تهیه‌کنندگان پروژه‌های سینمایی و نمایش‌خانگی ملزم به توقف فیلمبرداری و رعایت کامل شرایط تولید در وضعیت قرمز کرونایی‌اند."

بسیاری از سینماگران با این نوع اطلاعیه‌های محدودکننده سینما مخالف‌اند.

مهدی صباغ‌زاده و  جواد نوروزبیگی دو میهمان شب‌گذشته برنامه "شهر فرنگ" شبکه خبر، پیش از اینکه این اطلاعیه‌ رسانه‌ای شود در این خصوص صحبت کردند.

صباغ‌زاده و  گفته است "ممکن است این کرونا همین طور باشد و نباید بگذاریم مردم افسرده شوند، خانه‌نشین بشویم و جامعه را تعطیل کنیم، مردم نیازمند تفریح و سرگرمی‌اند و مردم باید از زندگی‌شان لذت ببرند و پروتکل‌ها را رعایت کنند همچنان که ماسک برایِ مردم عادی شده‌ است. خوشحالیم که چراغِ سینما روشن شده و فیلم اکران شده و در این وضعیت هم فروشِ خوبی داشته است."

او همچنین گفته است " من احساس می‌کنم می‌خواهند سینما را به طور کل تعطیل کنند، نباید هر اتفاقی می‌افتد توی سر سینما زد. باید آدم متخصص و دلسوز مسئولیت سینما را به عهده بگیرد و بتواند عدالت را در حوزه سینما رعایت کند. سینما باید حفظ شود، سینما سرمایه بزرگی برای کشور است و باید تلاش کرد که شرایط اکران عادی فیلم‌ها فراهم شود، من خودم دیده‌ام که سینما در مقایسه با کافه‌ها و رستوران‌ها و ... در این شرایط بسیار کم‌خطرتر است."

 نوروزبیگی دیگر میهمان "شهر فرنگ" نیز گفته است "برخلاف بهتر شدن شرایط، سینما همچنان وضعیت مناسبی ندارد و سینما تا بخواهد خودش را بازیابی کند زمان زیادی می‌برد. شرایط با کرونا و آسیب‌های آن، از علل تغییر ذائقه فیلم دیدن مردم شده است و بازگرداندن مردم به سالن‌های سینما زمان‌بر خواهد بود. حمایت مناسبی از سینما نشده است و به نظرم حداقل تا 2 سال دیگر آسیب سینما ادامه خواهد داشت."

این اعتراض‌ها در حالی است که چندی پیش با پیگیری سازمان سینمایی و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا گروه شغلی سینماها از سه به دو تغییر کرد و اکنون سینماها در حال فعالیت‌اند.

تلویزیون، پرونده جنجالی دستمزد بازیگران را باز می‌کند

انتهای پیام/