شهر خبر

روایت سیامک اطلسی از علت دوبله سریال "پدر سالار"/ فقط من جای خودم صحبت کردم!


روایت سیامک اطلسی از علت دوبله سریال "پدر سالار"/ فقط من جای خودم صحبت کردم!

بازیگر سریال "پدر سالار" با حضور در بخش نوستالوژی برنامه تلویزیونی "سریالیست" با اشاره به اینکه فقط صدای او در این سریال، اصلی و دوبله نشده است درباره علت این مسئله توضیح داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیامک اطلسی بازیگر سریال "پدرسالار" که مهمان بخش نوستالوژی برنامه تلویزیونی "سریالیست" بود، درباره دلیل دوبله این سریال توضیح داد: آن زمان اغلب کارها دوبله می‌شد. سر صحنه امکان صدابرداری نبود و بازیگران آن‌طور که باید دیالوگ‌ها را حفظ نمی‌کردند که تحویل تماشاچی بدهند این بود که اگر هم سر صحنه می‌گرفتند دوباره دوبله می‌شد. فقط من جای خودم صحبت کردم باقی گوینده داشتند.

او افزود: از شبکه یک که یاد سریال "پدرسالار" را زنده کرد تشکر می‌کنم. بچه‌هایی که در این سریال حضور داشتند همه صمیمی و علاقه‌مند به کار بودند که در نتیجه سریال چیزی از آب درآمد که وقتی پخش می‌شد خیابان‌ها خلوت می‌شد. چندین بار تلویزیون این سریال را بازپخش کرده است. 

وی درباره علت موفقیت این سریال گفت: علت موفقیت کار را در کشش داستانی‌اش می‌دانم. پدرسالار صمیمیتی به فرزندانش نشان می‌داد و تلاش می‌کرد آن‌ها را دور هم جمع کند. جوان‌ها همه مطیع بودند اما بالأخره جوانی پیدا شد که ساز مخالف زد و قصه تازه شروع شد. اینجا بود که برای مردم جذاب شد حالا داستان چه می‌شود. هر قصه‌ای که شروع می‌شود و به جلو می‌رود منتظر اتفاقی هستی. وقتی نمی‌افتد قصه کشش ندارد. اتفاق تماشاچی را ترغیب می‌کند و کار جلو می‌رود. 

او در پاسخ به اینکه اگر قرار باشد این سریال در حال حاضر ساخته شود پیشنهاد شما برای کارگردان و قصه چیست، توضیح داد: ساخته نشود بهتر است. از آن روزگار زمان گذشته است. این روزگار چنین قصه‌ای را نمی‌پسندند. باید پسرسالار ساخته شود! آن زمان وقتی سرسفره می‌نشستند تا بزرگتر نمی‌گفت بفرمایید کسی دست نمی‌زند. اما الان تغییر کرده و این‌طور نیست.  

اطلسی در پایان گفت: سریالی که خیابان‌ها را خلوت کند الان ساخته نمی‌شود. تمام سریال‌ها را که نگاه می‌کنی نمی‌پسندی. سریال‌ها حرفی برای گفتن ندارند و مخاطب را جذب نمی‌کنند. صداوسیما که این‌قدر تلاش می‌کند که به مردم از نظر فکری کمک کند تجدید نظری در گروه‌های برنامه‌ساز داشته باشد.

سری جدید برنامه تلویزیونی "سریالیست" به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت 23:15 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

انتهای پیام/