شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#آتش#آتش بس

جزئیات تازه از مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی درباره آتش بس

کدخبر: 424943
اقتصاد نیوز : یک منبع آگاه از مذاکرات غیرمستقیم حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره اعلام کرد که دو طرف در حال رفتن به سمت دور جدیدی از جنگ هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا  از خبرگزاری فلسطینی سما، یک منبع آگاه از مذاکرات غیرمستقیم حماس و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل موضع تندی در قبال ورود کالاها از گذرگاه کرم ابوسالم دارد. اسرائیل تنها اجازه ورود کمک‌های انسانی محدود مثل غذا، دارو  و سوخت را می‌دهد و تمام صادرات را تقریبا منع کرده است. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنان بازسازی غزه را به بازگشت غیرنظامیان اسرائیلی و پس دادن اجساد سربازان اسرائیلی مشروط می‌کند.

این منبع اعلام کرد: حماس نیز بعد از جنگ اخیر که یحیی السنوار، رئیس این جنبش در غزه آن را پیروزی بر اسرائیل دانست، جرأت زیادی یافته است. حماس و اسرائیل برخورد خوبی با مذاکرات با میانجیگری مصر ندارند. اسرائیل بعدا خواهان تغییر ارسال کمک مالی قطر به غزه از طریق ناظر بین المللی مثل سازمان ملل شد اما حماس با این اقدام مخالف است.

یک منبع دیگر که از مذاکرات آگاه است، اعلام کرد: هیچ پیشرفتی در قاهره حاصل نشده است و دو طرف به مذاکرات خوش بین نیستند. احتمال دور جدیدی از خشونت مطرح است.

این منبع افززود: نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل تلاش می کند ثابت کند درباره حماس جدی است همچنین به دنبال تحقق ثبات در ائتلاف نوپای خودش است که احتمالا قادر به پایداری در برابر دور دیگری از خشونت نخواهد بود.