شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار سرمایه

اعتماد به بازار سرمایه بازگشت

کارشناس بازار سرمایه: ورود نقدینگی جدید به بازار، ورود پول حقیقی به بازار و افزایش ارزش معاملات نشان از بازگشت اعتماد به بازار سرمایه است.

اعتماد به بازار سرمایه بازگشت

به گزارش منیبان، سید رضا علوی، کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر بازارهایی، چون سکه، طلا، ارز و خودرو فضایی برای سرمایه گذاری ندارد و همچنان بازار سرمایه محل مناسبی برای نقدینگی‌های مردم است.
وی با اشاره به اینکه روند ورود نقدینگی به بازار سرمایه مناسب شده است، گفت: هفته گذشته نقدینگی جدید به بازار سرمایه وارد شده، ارزش معاملات افزایش پیدا کرده و همچنین پول حقیقی به بازار آمده است که نشان می‌دهد مردم دوباره به بازار سرمایه اعتماد کرده اند.
آقای علوی گفت: بعد از مناظر‌های انتخاباتی مردم به این نتیجه رسیده اند که بورس جزو اولویت‌های دولت جدید است و به همین دلیل دوباره به این بازار اعتماد کرده اند و بدنبال این اعتماد ورود منابع جدید به بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: از طرفی قیمت‌های جهانی نفت و کالا‌های بین المللی افزایش پیدا کرده است و با ثبات نسبی قیمت ارز ما شاهد فروش خوب محصولات در بورس کالا هستیم.
کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سهام بنیادی و شاخص دار به دلیل ذکر شده در بورس کالا با استقبال مواجه شده اند.
علوی با اشاره به اینکه ما شاهد افزایش تقاضا در بازار سرمایه طی روز‌های اخیر بوده ایم، گفت: این افزایش تقاضا سبب افزایش شاخص و روند خوب معاملات شده است.
وی در خصوص ادامه روند بازار سرمایه گفت: این مسیر می‌تواند ادامه پیدا کند به شرط اینکه ریسک‌های متفرقه به این بازار وارد نشود.
وی ادامه داد: تامین برق واحد‌های صنعتی در حال حاضر ریسک بزرگی برای بازار سرمایه محسوب می‌شود.
علوی افزود: اگر با رشد مصرف برق و به دنبال آن شاهد قطعی برق در واحد‌های صنعتی باشیم، کاهش تولید را خواهیم داشت که به ضرر بازار سرمایه است.
علوی گفت: البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این مشکل موقتی است و بعد از گذر از این مرحله دوباره شاهد سوآوری بازار و اتفاق‌های خوب در آن خواهیم بود.