شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران#تیم فوتبال

قرعه‌کشی انتخابی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا انجام شد/ همگروهی ایران با تاجیکستان، لبنان و نپال


قرعه‌کشی انتخابی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا انجام شد/ همگروهی ایران با تاجیکستان، لبنان و نپال

پس از قرعه‌کشی انتخابی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا تیم فوتبال ایران حریفان خود را شناخت و باید با تاجیکستان، لبنان و نپال دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرعه‌کشی مسابقات انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2022 به میزبانی ازبکستان انجام شد و تیم فوتبال زیر 23 سال کشورمان حریفان خود را در این مسابقات شناخت. تیم زیر 23 سال ایران در این مرحله از مسابقات با تیم‌های تاجیکستان، لبنان و نپال همگروه شد که میزبانی این مرحله به کشور تاجیکستان سپرده شده است.

مسابقات انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا از تاریخ 21 تا 31 اکتبر (29 مهر تا 9 آبان) در 11 گروه انجام خواهد شد که 6 گروه در غرب آسیا و 5 گروه در شرق آسیا به رقابت می‌پردازند که 15 تیم به همراه ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات راهی مرحله نهایی خواهند شد. به این ترتیب 11 تیم صدرنشین و چهار تیم برتر دوم در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2022 ازبکستان حضور خواهند داشت.

تاکنون میزبانی گروه K مشخص نشده است و همچنین طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا نتایج تیم ازبکستان در گروه D مسابقات محاسبه نخواهد شد و این تیم به عنوان میزبان و برای بحث آمادگی در مسابقات انتخابی حضور دارد. در 11 گروه مسابقات دو گروه سه تیمی قرار دارد که گروه F با حضور اردن، فلسطین و ترکمنستان در غرب آسیا و گروه K با حضور کره شمالی، ژاپن و کامبوج این دو گروه هستند. همچنین با توجه به محاسبه نشدن نتایج ازبکستان، گروه D مسابقات نیز با حضور سه تیم دیگر یعنی عربستان سعودی، بنگلادش و کویت عملاً سه تیمی محسوب می‌شود.

گروه بندی مسابقات انتخابی زیر 23 سال آسیا 2022 ازبکستان که امروز (جمعه) در تاشکند قرعه‌کشی شد، به شرح زیر است.

گروه A: سوریه، قطر (میزبان)، یمن و سریلانکا
گروه B:ایران، تاجیکستان (میزبان)، لبنان و نپال
گروه C: عراق، بحرین (میزبان)، افغانستان و مالدیو
گروه D: عربستان سعودی، بنگلادش، کویت (میزبان) و ازبکستان
گروه E: امارات (میزبان)، عمان، هند و قرقیزستان
گروه F: اردن (میزبان)، فلسطین و ترکمنستان
گروه G: استرالیا، چین، اندونزی (میزبان) و برونئی دارالسلام
گروه H: کره جنوبی، سنگاپور (میزبان)، تیمور شرقی و فیلیپین
گروه I: ویتنام، میانمار، هنگ کنگ و چین تایپه (میزبان)
گروه J: تایلند، مالزی، لائوس و مغولستان (میزبان)
گروه K: کره شمالی، ژاپن و کامبوج

به گزارش تسنیم، تیم فوتبال زیر 23 سال کشورمان در حالی باید خود را آماده حضور در این مسابقات کند که این تیم هنوز تشکیل نشده است و حتی سرمربی خود را نمی‌شناسد. پس از حمید استیلی که هدایت تیم زیر 23 سال ایران در برای انتخابی المپیک 2020 توکیو را بر عهده داشت، این تیم دیگر تشکیل نشده و مسابقه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/