شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج#عراق

تشریح نتایج تحقیقات حملات به اربیل و عین الاسد


تشریح نتایج تحقیقات حملات به اربیل و عین الاسد

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق به تشریح نتایج تحقیقات مربوط به حملات به اربیل و عین الاسد پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری عراقی «واع»، فرماندهی عملیات مشترک عراق از دست یابی به نتایج مهمی در زمینه حمله به اربیل  خبر داد و به تشریح جزئیات حمله به پایگاه عین الاسد در الانبار پرداخت.

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، تأکید کرد که حملات به پایگاه نظامی عین الاسد و منطقه الخضراء و اربیل نابسامانی امنیتی است و اقداماتی علیه عاملان آنها انجام شده است.

وی تاکید کرد که تلاش‌های گسترده امنیتی برای شناسایی و جمع‌آوری و بررسی شواهد و مدارک درباره این عملیات جریان دارد.

وی بیان کرد: خودرویی که سکوی شلیک راکت به پایگاه عین‌الاسد در حمله اخیر بر آن نصب شده بود از زمانی که از بغداد حرکت کرد زیر نظر بود و دوربین‌های میان جاده آن را رصد می‌کردند.

به گفته الخفاجی این خودرو یک کامیون بزرگ بود که چند طن آرد و مواد غذایی حمل می‌کرد و مواد منفجره با مواد غذایی در آن استتار شده بود.

وی تأکید کرد: نیروهای امنیتی تلاش‌های بسیاری برای شناسایی صاحبان این خودروها انجام می‌دهند.

 الخفاجی با اشاره به اینکه این نیروها درباره حملات اربیل و دیگر حملات به نتایج بسیار مهمی رسیده‌اند، افزود: درباره تحقیقات حمله به اربیل به نتایج بسیار مهمی رسیده‌ایم که موجب تسریع در بازداشت عوامل این حملات خواهد شد و اقدامات بازدارنده از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق انجام خواهد شد.

به گفته الخفاجی بسیاری از دست‌اندرکاران و عوامل این‌گونه حملات دستگیر شده‌اند.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق روز چهارشنبه از حمله به عین الاسد با 14 راکت خبر داد. نهاد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق هم از حمله پهپادی به فرودگاه اربیل خبر داده بود.

 

کشته شدن یک پلیس عراق در کرکوک

یک منبع امنیتی عراقی از کشته شدن یکی از نیروهای پلیس این کشور به دست عناصر گروه تروریستی داعش در استان کرکوک خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: عناصر مسلح داعش به دو مرکز نیروهای پلیس فدرال عراق در ناحیه الریاض و الرشاد استان کرکوک حمله کردند.

وی افزود: در این حمله تاکنون یکی از نیروهای پلیس کشته شده است.

از طرفی دیگر در استان صلاح الدین نیز در حمله‌ای مسلحانه به منزلی یکی از مسئولان محلی در سامراء یک نفر کشته و 2 زخمی شدند.

هشدار درباره ترور نامزدهای انتخاباتی در عراق

«محمد کریم الساعدی» تحلیلگر عراقی درباره بروز مشکلات و عملیات ترور برخی نامزدهای انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق هشدار داد.

وی افزود: نیروهای امنیتی باید بر دامنه اقدامات خود به ویژه در مناطق بحران خیز بیافزایند و مانع از اقدامات تروریستی شوند.

انتهای پیام/