شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیسی
رئیس جمهور منتخب از وزرای موفق دولت‌های قبلی استفاده کند؛

پیشنهاد مهم عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به رئیسی

کدخبر: 424918
اقتصاد نیوز : محمدعلی نمازی با اشاره به ضرورت تشکیل کابینه با وزرای کارآمد گفت: در انتخاب اعضای کابینه باید توجه زیادی به سابقه عملکرد افراد داشت و بهترین معیار برای انتخاب، سابقه و تجربه عملکرد موفق آنهاست. در واقع کسی باید انتخاب شود که کارنامه موفقی داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: رئیسی برای تشکیل کابینه کارآمد از وزرای موفق دولت‌های پیشین استفاده کند.

محمدعلی نمازی با اشاره به ضرورت تشکیل کابینه با وزرای کارآمد اظهار کرد: در انتخاب اعضای کابینه باید توجه زیادی به سابقه عملکرد افراد داشت و بهترین معیار برای انتخاب، سابقه و تجربه عملکرد موفق آنهاست. در واقع کسی باید انتخاب شود که کارنامه موفقی داشته باشد.

وی ادامه داد: اعضای کابینه باید تخصص  مسئولیتی که می‌پذیرند را داشته باشند و شجاعت داشته و اهل ریسک باشند. مردم‌دار باشند و همچنین بتوانند از تمام ظرفیت همکاران خود استفاده کنند و آنها را به طور جدی پای کار بیاور،د و زمینه‌ی بروز نظرات آنها را تهیه کنند. اعضای کابینه باید مدیریتی قوی داشته باشند، سازماندهی را بلد باشند و بتوانند از امکانات کم بهره‌برداری حداکثری داشته باشند. از سویی توانایی همکاری و سازگاری با مدیران سایر بخش‌ها را دارا باشند.

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: اگر رئیسی به شعار فراجناحی واقعا پایبند است، باید از مدیران با تجربه و متخصص استفاده کند که اصولگرایان در این زمینه دست پری ندارند، زیرا کمتر در امور اجرایی بوده‌اند، بنابراین باید به سمت انتخاب وزرای موفق دولت‌های خاتمی، احمدی نژاد و روحانی برود. البته در این بین هماهنگ کردن این وزرا کار شخص رئیس جمهور است. وزرا از هر طیف و جناحی باشند نیاز به یک هماهنگ کننده قوی دارند تا بتوانند در کنار هم کار کنند و این مسئولیت شخص رئیس جمهور است که آنها را در کنار هم هماهنگ کند و به اصطلاح جوش دهد.

نمازی در پایان گفت: دوره افراطی‌گری و شعاری عملی کردن سپری شده است امروزه همه دلسوزان کشور که تخصص و سابقه اجرایی دارند، دنبال خدمت به مردم هستند اگر رئیسی قوی‌ترین افراد را صرفه نظر از حزب و جناح انتخاب کند و مجلس شورای اسلامی هم همکاری کند، کابینه قوی تشکیل می‌شود.