شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#بودجه 1400#سال جاری

بودجه ۱۴۰۰ خلاءهای زیادی دارد/احتمال ارائه متمم بودجه به مجلس


بودجه 1400 خلاءهای زیادی دارد/احتمال ارائه متمم بودجه به مجلس

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه بودجه سال جاری مطمئن نیست، گفت: احتمالاً دولت آینده مجبور شود تا متمم بودجه سال جاری را به مجلس ارائه کند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان این که مهم ترین کاری که دولت آینده باید انجام بدهد، تدوین برنامه هفتم توسعه و ارائه به مجلس است، گفت: پس از این موضوع باید به سرعت بودجه سال 1401 آماده و به مجلس ارائه شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین بحث ها نیز اصلاح ساختار بودجه است، ادامه داد: بودجه ریزی که در حال حاضر رایج است به هیچ وجه دیگر پاسخگو نیست و باید دولت آینده لایحه ای را در این زمینه تدوین و به مجلس ارائه کند تا به صورت جدی بودجه‌ریزی کشور دستخوش تغییر شود.

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه بودجه سال 1400 نیز خلاهای فراوانی دارد، اضافه کرد: متاسفانه بودجه سال جاری مشکلات عدیده ای دارد و در 6 ماهه دوم سال دولت را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس درباره احتمال ارائه متمم بودجه از سوی دولت آینده به مجلس، اظهار داشت: باید مشخص شود که درآمد ها و هزینه ها و کسری بودجه دولت چه میزان است و درآمدها چه میزان محقق می شود تا پس از آن اگر نیازی باشد دولت متمم بودجه را به مجلس ارائه کند.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه بودجه سال جاری مطمئن نیست، گفت: احتمالاً دولت آینده مجبور شود تا متمم بودجه سال جاری را به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/