شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

پدرخوانده پولدار جدید گروهک رجوی کیست؟

کدخبر: 424911
اقتصاد نیوز : برنامه «از قلم افتاده» شبکه پرس تی‌وی نگاهی به حمایت‌های مالی رژیم آل سعود از سازمان تروریستی منافقین دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، برنامه «از قلم افتاده» (Under Reporte) با استناد به در مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است، به حمایت‌های همه‌جانبه و به‌خصوص مالی عربستان سعودی از گروهک منافقین می‌پردازد، از جمله سه گروه شمش طلا و چهار چمدان ساعت رولکس که توسط سعودی‌ها به سازمان مجاهدین خلق داده شده است. این محموله طلا و سایر کالاهای ارزشمند بعداً در بازارهای سیاه در امان، پایتخت اردن، از طریق تجار مرتبط با عربستان سعودی فروخته شد و پول به حساب‌های خارج از کشور مرتبط با سازمان منافقین رفت. 

این برنامه از حضور پررنگ مقامات سعودی در گردهمایی‌های سالانه سازمان منافقین سخن می‌گوید. به عنوان مثال، ترکی الفیصل، رئیس اطلاعات سابق سعودی، در تجمعات این گروه در پاریس در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ سخنرانی کرد و باعث شد اتهاماتی از طرف تهران برای حمایت ریاض از تروریسم وارد شود. 

برنامه «از قلم افتاده» در عین حال به سوابق سازمان منافقین و جنایت‌های تروریستی اعضای این سازمان به‌خصوص در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق نگاهی خواهد داشت.

برنامه «از قلم افتاده» پنج‌شنبه ساعت ۱۶:۲۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز روز جمعه ساعت ۰۵:۰۰ و ۰۰:۰۰، روز شنبه ساعت ۰۸:۲۰ و یکشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و ۲۱:۲۰ به روی آنتن می‌رود.