شهرخبر

توقف فعالیت های تجاری و گمرکی در مرز دوغارون

توقف فعالیت های تجاری و گمرکی در مرز دوغارون

مدیر کل گمرک دوغارون گفت: هم اکنون نمیتوان بازه زمانی مشخصی برای از سر گیری تجارت در مرز افغانستان اعلام کرد.

کوهگرد با تشریح وضعیت فعلی در مرز ایران و افغانستان گفت:  با توجه به تحولات اخیر در گمرک اسلام قلعه هم اکنون فعالیتهای تجاری  و انجام تشریفات گمرکی در مرز دوغارون متوقف شده است.

وی همچنین گفت: رایزنیها برای بازگشت امن کامیونهای ایرانی حاضر در گمرک اسلام قلعه افغانستان در جریان است و به زودی این فرایند تکمیل خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر نمیتوان چشم انداز روشنی از عادی شدن شرایط تجارت و اجرای تشریفات گمرکی در شرایط عادی ارائه کرد.

به دلیل تحولات روز گذشته درگمرک  اسلام قلعه و ابونصرفراهی  افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری در رویه های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند.

 متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در  نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و  بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در  مقابل مرز  ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان از عصر امروز متوقف شد.

گمرک ایران نیز اعلام کرد، از تجار و بازرگانان درخواست می شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری به مرزهای "دوغارون" و "ماهیرود" خودداری کنند.