شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#رئیس جمهوری

پلیس هائیتی: ۲۸ آمریکایی و کلمبیایی در ترور رئیس جمهور نقش داشتند

فرمانده پلیس هائیتی از شناسایی نزدیک به ۳۰ تن از شرکت کنندگان در ترور رئیس جمهوری این کشور خبر داده و تاکید کرد که نیروهای امنیتی همچنان در جست و جوی شماری از عاملان این حمله هستند.

پلیس هائیتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  شفقنا، «لئون شارل»، فرمانده پلیس ملی هائیتی بامداد امروز (جمعه) در یک کتفرانس خبری اعلام کرد که هویت ۲۸ تن از اعضای گروه مسلح عامل حمله به اقامتگاه شخصی «جوونیل مویس»، رئیس جمهوری این کشور و ترور وی، مشخص شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، شارل ضمن اعلام این که اعضای گروه مذکور شامل ۲۶ شهروند کلمبیا و دو آمریکایی هائیتی تبار می شود، تاکید کرد که هر دو آمریکایی به همراه ۱۵ تن از شهروندان کلمبیا بازداشت شدند در حالی که سه کلمبیایی دیگر از پای درآمدند و نیروهای امنیتی نیز همچنان در جست و جوی هشت تن باقی مانده هستند.

این در حالی است که پیش از این نیز، «ماتیاس پییر»، وزیر انتخابات هائیتی شمار اعضای تیم ترور عامل حمله به اقامتگاه شخصی رئیس جمهوری این کشور را ۲۶ نفر اعلام کرده و گفته بود که یک شهروند آمریکایی هائیتی تبار در میان افراد بازداشت شده به ظن شرکت در ترور مویس قرار دارد.

یادآور می شود که «کلود ژوزف»، نخست وزیر موقت هائیتی چهارشنبه هفته جاری با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که حوالی ساعت یک بامداد به وقت محلی، گروهی از افراد ناشناس با حمله به اقامتگاه شخصی مویس، وی را به ضرب گلوله به قتل رساندند در حالی که همسرش به عنوان بانوی اول این کشور نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

ژوزف که به دنبال ترور رئیس جمهوری هائیتی، به طور موقت متصدی این منصب شده و اداره امور این کشور را بر عهده گرفته، تاکید کرد که برخی عاملان ترور مویس به زبان های انگلیسی و اسپانیایی صحبت می کردند در حالی که زبان های رسمی کشورش، فرانسوی و یک زبان محلی هستند.

نخست وزیر موقت هائیتی پس از آن نیز در یک سخنرانی تلویزیونی تایید کرد که دولت تحت رهبری خودش در واکنش به ترور مویس در سن ۵۳ سالگی، در این کشور واقع در دریای «کارائیب» در آمریکای مرکزی، وضعیت اضطراری و حکومت نظامی اعلام کرده است.