شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فلسطین#پیکان

معاون دبیرکل حزب الله:

گروه های مقاومتی فلسطین نوک پیکان محور مقاومت هستند

گروه های مقاومتی فلسطین نوک پیکان محور مقاومت هستند

برای نخستین بار گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که جزئی از محور مقاومت بوده و از حمایت‌های ایران نیز برخوردار هستند. این اعلام گروه‌های فلسطینی فرصت خوبی برای تسویه متحدان و دشمنان محور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه المیادین لبنان در واکنش به عملیات نظامی موفقیت آمیز نیروهای مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست تاکید کرد که در خلال عملیات سیف القدس رژیم صهیونیستی با حجم آتش مقاومت غافلگیر شد.

قاسم ضمن تاکید بر این نکته که دستگاه‌های اطلاعاتی تحت خدمت دشمن اسرائیلی هیچ پیش بینی نسبت به این حمله قدرتمندانه مقاومت فلسطین نداشتند، توضیح داد: فلسطینیان از فلسطین اثبات کردند که آنها جزئی از محور مقاومت و سر رأس این محور هستند.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: «هیچگاه از استراتژی مان که قرار است علیه دشمن اجرا کنیم حرفی نمی زنیم تا آنان متوجه راهبردها و شیوع تفکرمان نشوند.

او گفت: برای نخستین بار گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که جزئی از محور مقاومت بوده و از حمایت‌های ایران نیز برخوردار هستند. این اعلام گروه‌های فلسطینی فرصت خوبی برای تسویه متحدان و دشمنان محور مقاومت است.

قاسم در ادامه با اشاره به اینکه تمامی اعضای محور مقاومت از لحاظ سیاسی و نظامی و رسانه‌ای و فرهنگی با یکدیگر در ارتباط هستند، تصریح کرد: «امکانات نظامی ما محدودیتی ندارد. تاریخ مشابه این سطح از تقابل را میان دشمن اسرائیلی و مقاومت غزه به خود ندیده است.

وی همچنین درباره شخصیت احمد جبرئیل فرمانده فقید جبهه آزادی بخش فلسطین توضیح داد: «جبرییل یک فلسطینی کامل و متضمن یک شخصیت جسور و صادق بود. او در مقابل تشکیلات فلسطینی که در عرصه رسانه به دنبال سازش بودند ایستاد.

نعیم قاسم در بخشی دیگر از سخنان خود به انتخابات در سوریه اشاره و گفت: «در خلال رأی گیری برای انتخابات سوریه تلاش می‌شد تا از وضعیت آوارگان برای روی کار آوردن رئیس جمهوری غیر از بشار اسد سو استفاده شود.»

وی بیان کرد: آمریکا موفق به تخریب و ایجاد بحران شد اما در نهایت نتوانست به اهداف و نیات خود دست یابد و مقاومت را متوقف کند.