شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

هشدار فراکسیون الصادقون درباره به تاخیر افتادن خروج نیروهای آمریکایی

عراق

عضو فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق درباره پیامدهای به تاخیر افتادن خروج نیروهای آمریکایی از این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، "محمد کریم البلداوی" عضو فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق گفت که به تاخیر انداختن خروج نیروهای بیگانه از عراق منجر به افزایش جنایت‌های این نیروها علیه مردم عراق و نیروهای داوطلب مردمی خواهد شد.

وی افزود: دولت باید برای جلوگیری از ادامه حملات نیروهای آمریکایی به ملت عراق و نیروهای امنیتی و حشدالشعبی هرچه سریع‌تر این نیروها را از کشور اخراج کند.

البلداوی اظهار داشت: آمریکا به ادامه جنایات در داخل عراق ادامه می‌دهد، بنابراین نباید حضورش در خاک عراق ادامه پیدا کند و دولت باید مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از کشور را اجرا کند.

عضو فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق افزود: نیروهای آمریکایی امکانات و زیرساخت های عراق را هدف قرار می دهند و امنیت کشور را متزلزل می کنند.

وی در پایان گفت: بهتر بود نیروهای آمریکایی به جای اینکه حشد الشعبی را هدف قرار دهند به نیروهای امنیتی کمک می‌کردند و در  برابر تروریسم می‌ایستادند.

پارلمان عراق در سال ۱۳۹۹ ه. ش با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است. مردم عراق نیز در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا ابراز داشته و تلاش‌های واشنگتن برای متوسل شدن به هر دستاویزی به منظور بقای بیشتر در خاک کشورشان را رد و محکوم کرده‌اند.

منبع: تسنیم