تصویب قطعنامه ضد ایرانی در پارلمان اروپا

پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال برخی تحریم‌های هدفمند علیه مقام‌های ایرانی به بهانه بازداشت اتباع اتحادیه اروپا شد.

در بخشی از این قطعنامه، پارلمان اروپا از شورای اروپا خواسته اعمال تحریم های هدفمند اعم از انسداد دارایی‌ها برای آن دسته از مقام‌های و نهادهای ایران شد که «در بازداشت خودسرانه و صدور حکم اعدام برای اتباع اتحادیه اروپا نقش داشته‌اند.»

«چارلی ویمرز»، نماینده سوئدی پارلمان اروپا روز پنجشنبه در توییتر نوشت: «از اینکه پارلمان اروپا از درخواست اعمال تحریم علیه مقام‌های رژیم ایران حمایت کرد خرسندم.»

نمایندگان پارلمان اروپا از آیت‌الله «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور منتخب ایران خواسته‌اند حکم اعدام «احمد رضا جلیلی»، استاد دانشگاه ایرانی مقیم سوئد را که به دلیل ارتباط با سازمان جاسوسی موساد دستگیر شده متوقف کند. 

در این بند از قطعنامه پارلمان اروپا آمده است: «پارلمان از ایران می‌خواهد که در دوران رئیس‌جمهور منتخب، ابراهیم رئیسی، اعدام قریب‌الوقوع دکتر احمدرضا جلیلی را متوقف کند.

 جلالی استاد دانشگاه ایرانی مقیم سوئد است. وی اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به دلیل ارتباط با سازمان جاسوسی موساد دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

یکی از اقدامات احمدرضا جلالی، اعلام نشانی و برخی مشخصات سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای از جمله شهیدان شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور و شهادت آنان منتهی شده‌است.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر دخالت‌های کشورهای اروپایی در روند قضایی ایران به بهانه‌های ادعایی «حقوق بشر» را رد و محکوم کرده‌ است.