شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قطار#ایستگاه

قطار باری با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت از ریل خارج شد

قطار

خروج یک رام قطار باری از ریل در حوالی ایستگاه یاتری آرادان که به دلیل نقص در سیستم ترمز با سرعت ۱۶۰ کیلومتر به سمت گرمسار در حرکت بود حادثه آفرید.

به گزارش مشرق،  قطار باری پیش از ظهر امروز از ریل خارج شد و بر اثر این حادثه ریلی، سه نفر از جمله لوکوموتیوران آن مجروح شدند.

مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: ساعت ۱۱ و ۴ دقیقه پیش از ظهر امروز حادثه خروج یک رام قطار باری از ریل در حوالی ایستگاه راه‌آهن یاتری واقع در شهرستان آرادان به جمعیت هلال‌احمر اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام این سانحه عوامل امدادی هلال‌احمر آرادان به محل وقوع آن اعزام‌ شده و به مصدومان امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به مصدومیت سه نفر بر اثر این حادثه اضافه کرد: سه مصدوم این سانحه ریلی به بیمارستان شهید معتمدی شهرستان گرمسار اعزام شدند و حال راننده لوکوموتیو این قطار باری چندان مساعد نیست.

بر اساس اطلاعات کسب‌ شده در این حادثه راننده قطار باری در ایستگاه سمنان به دلیل عمل نکردن سیستم‌های ترمز و کنترل دیزل نتوانست سرعت را مهار کند و قطار با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به سمت تهران به حرکت درآمد.

این قطار با سرعت بسیار بالا به سمت گرمسار و تهران در حال حرکت بود که در حوالی ایستگاه راه‌آهن یاتری در نزدیکی شهرستان آرادان و قبل از رسیدن به ایستگاه راه‌آهن گرمسار از ریل خارج و متوقف شد.

به گفته شاهدان عینی ابعاد این حادثه ریلی می‌توانست بسیار گسترده‌تر از این وضعیت بوده و منجر به یک فاجعه شود که خوشبختانه با خروج این قطار باری از ریل قبل از رسیدن به ایستگاه راه‌آهن گرمسار این قطار فراری آرام گرفت.

منبع: تسنیم