شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

پولیتیکو: روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شد


پولیتیکو: روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شد

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد روند خروج آن عده از نظامیان آمریکایی که قرار بود از افغانستان خارج شوند، تکمیل شده است اما حدود ۶۰۰ نظامی دیگر همچنان به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دو مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کردند که روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پایان یافته است اما حدود 600 تفنگدار دریایی و نظامی دیگر آمریکایی به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

این مقامات که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نام آن‌ها فاش نشود، به «پولیتیکو» گفتند: روند خروج نیروها اساساً پایان یافته است، این روند تکمیل شده است.

این درحالی است که جو بایدن اخیراً گفته بود که روند خروج نظامیان آمریکایی تا پایان ماه آگوست تکمیل می‌شود و ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز سه‌شنبه 15 تیر اعلام کرد که بیش از 90 درصد از روند خروج انجام شده است.

براساس تازه‌ترین آمارهای رسمی، تاکنون معادل 984 فروند محموله هواپیمای ترابری C17 تجهیزات از افغانستان خارج شده و 17 هزار و 74 قطعه تجهیزات نظامی نیز برای تخریب به نهادهای مربوط سپرده شده است.

تاکنون مقامات رسمی آمریکا خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان را تایید نکرده‌اند.

گفتنی است که آمریکا از ترکیه نیز خواسته است تا به بهانه آنچه تامین امنیت فرودگاه کابل اعلام کرده، نیروهایش را در افغانستان حفظ کند و رایزنی‌های دو طرف در این باره همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/.