شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان

کاهش 80 درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کاهش 80 درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان مشاهده می شود.

علیرضا جلالزایی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان) درخصوص شرایطی که بسته شدن مرزها برای حضور گردشگران خارجی در این استان بوجود آورده، گفت: شاهد شیوع پیک جدید ویروس کرونا هستیم و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بسته شده اند. البته طی ماه های گذشته ماهانه یک یا دو گردشگر خارجی داشتیم که بیشتر آنها از مرز میرجاوه پاکستان وارد استان می شدند و توسط راهنمایان و کارگزار مقیم راهنمایی می شدند.

او ادامه داد: گردشگران اروپایی از کشورهایی مانند آلمان و حتا روسیه و گردشگران فرهنگی از مرز پاکستان وارد ایران می شدند و مدتی را در استان سیستان و بلوچستان می ماندند. تا قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از این گردشگران به استان می آمدند اما طی دوماه گذشته گردشگر نداشتیم.

جلالزایی با اشاره به آنکه درحال حاضر به دلیل نداشتن پایانه مسافربری مناسب و عدم صرفه اقتصادی بخش گردشگری دریایی استان سیستان و بلوچستان فعال نیست، درخصوص حضور گردشگران داخلی در این استان گفت: در گذشته شاهد افزایش تعداد گردشگران داخلی بودیم که بیشتر آنها طبیعت گرد بودند اما اکنون تعداد مسافران کاهش یافت. بیشتر مسافران از سمت بم و کرمان و ایرانشهر وارد استان می شدند و گاها از سمت بیرجند به سیستان و بلوچستان می آمدند اما اکنون با کاهش حدود 80 درصدی تعداد گردشگران روبه رو هستیم.

کاهش 80 درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان