شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هزار میلیارد تومان

روحانی:

افتتاح۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه نشان دهنده برنامه ریزی درست است

رییس جمهوری گفت: افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک استان، نشان دهنده توانمندی ملت، برنامه ریزی درست دولت و کارامدی دولت و ملت است.

افتتاح۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه نشان دهنده برنامه ریزی درست است

به گزارش منیبان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:در هفتادو نهمین برنامه افتتاح طرح ملی هستیم و تا آخرین فرصتی که در دولت داریم طرح های باقی مانده را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاح طرح ها معنا و مفهوم بسیار مهمی هم برای دوستان و هم برای دشمنان ما دارد. به دوستان ما این پیام را می دهد که ملت بزرگ ایران با استعدادش، شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بورس، حضور مردم و استفاده بهینه از همه امکانات کشور و تکنولوژی های مهم قادر است در شرایط جنگ اقتصادی تولید و جهش در تولید را پیش براند و هر روز و هر هفته شاهد افتتاح های بسیار مهم در کشور باشیم.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز آن هم در یک استان افتتاح می‌شود و این نشانگر توانمندی این ملت، برنامه‌ریزی درست دولت و کارآمدی دولت و ملت است. دولت و ملت در کنار همدیگر در سخت ترین شرایط مهمترین پروژه‌ها را به ثمر نشاندند.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: اینکه برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب مجتمع بزرگ فولادی را با طرح کوره بلند افتتاح می‌کنیم، نشان می‌دهد مردم، جوانان، مهندسان و کارگران ما به طور منظم برای سربلندی ایران عزیز لحظه‌ای درنگ نمی کنند و راه و مسیر خود را ادامه می‌دهند.

تلاش ما در دولت های یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود

رییس دولت تدبیر و امید با مهم خواندن مشارکت و حضور مردم در اینگونه طرح ها، گفت: هر کسی در حد توان خود باید بیاید و به نظر من در دولت یازدهم و دوازدهم کار بسیار بزرگی در کشور انجام داد تا بازار سرمایه ما فعال شود.

وی افزود: البته در بازار سرمایه ریسک وجود دارد ممکن است رشد بورس  در یک سال بسیار خوب باشد و چند ماه روند نزولی هم داشته باشد.معمولاً در بورس خط مستقیم به سمت بالا نداریم خط شکسته هم هست و در مجموع در ماه های اخیر باز هم بورس کمی نشاط پیدا کرده است.

روحانی ادامه داد: تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود و می خواستیم بسیاری از شرکت های دولتی وارد بورس شوند.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: البته از ابتدای دولت یازدهم تصمیم من بر این بود کاری کنیم شرکت های اقتصادی دولتی وارد بورس شوند و مدیریت بنگاه ها در اختیار دولت نباشد. دولت در صورت لزوم فقط سهامدار باشد نه اینکه بنگاه‌های اقتصادی را مدیریت کند.

رییس جمهوری تصریح کرد: بخش بزرگی از این کار انجام شده و بخش زیادی هم به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نشده است. برخی دستگاه ها برای فاصله نگرفتن از پول و کاسبی مقاومت می‌کنند. بخش بزرگی از شستا بعنوان یک شرکت عظیم و مهم دولتی وارد بورس شد که بسیار تاثیرگذار بود. امروز بورس بازار بسیار مهمی است.

روحانی خاطرنشان کرد: البته وقتی مردم وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه خود را وارد کنند. میزان آورده باید در حدی باشد که با فراز و نشیب بورس، زندگی آنان به هم نریزد. بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه ای دارد. اگر سود زمان ۱۰ ساله بورس را حساب و حتی با پولی که مردم در بانک می‌گذارند و طلا و سکه می خرند، مقایسه کنیم، درآمد بلندمدت بورس از آنها پایین تر نیست و درآمد بالاتری حتی دارد.

 وی با بیان اینکه فراز و نشیب بورس طبیعی است، اضافه کرد: از طریق همین بورس توانستیم میلیونها مردم را وارد کسب و کار جدید کنیم که با دقت هایی که در بورس و شورای عالی بورس انجام می‌شود و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر راجع به بورس داشته‌ایم، امیدواریم بورس تا پایان دولت در مسیر درست خود حرکت و دولت سیزدهم هم از این بازار به خوبی استفاده کند. چون این بازار حتی می‌تواند اعتبار مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را تامین کند.

روحانی با بیان اینکه در طرح های امروز اولین کار عظیم و بعد از انقلاب طرح های کوره بلند را داشتیم، گفت: اگر در جایی که دارای زغال سنگ هستیم و می توانیم استفاده کنیم، باید از این انرژی بهره برداری و استفاده شود. اینکه می‌شود در یک سرمایه‌گذاری بزرگ از سرمایه‌گذاری‌های خرد یک سرمایه‌گذاری بلند را تولید کرد و از طریق آن یک طرح بزرگ را به ثمر نشاند بسیار مهم است.  با به تدریج قرار دادن پول کم مردم در کنار هم و با مشارکت مردم، می توان طرح بزرگی را به ثمر رساند و در بورس و فرابورس عرضه کرد.

 و ی با اشاره به گفته های رئیس بانک پاسارگاد که ارزش این کار از آغاز تاکنون دو برابر شده است،  اظهار کرد: این نشان می‌دهد اگر در مسیر تولید حرکت کنیم می‌توانیم هم سود کافی داشته باشیم و هم در مسیر تحول حرکت کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه از خام‌فروشی به طور کامل فاصله گرفته‌ایم، گفت: در مقطعی صنایع سنگ را خام می فروختیم و امروز تولید کامل شده و به فولاد رسیده است و دیگر سنگ خام صادر نمی‌کنیم. مراحل مختلف تولیدی را در اختیار داریم و این زنجیره در کنار هم متصل است و محصول نهایی را تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد:  این نشانگر این است از ارزش افزوده بالای کار و تلاش و فعالیت مردم خود، استفاده می کنیم نه اینکه از معدن صرفاً استخراج کنیم و آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. روحانی با بیان اینکه امروز طرح عظیمی در فولاد با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن افتتاح شده است، گفت: این ظرفیت از آغاز به تدریج شروع می‌شود و به ظرفیت کامل می‌رسد که می‌تواند برای توسعه کشور  بسیار تاثیرگذار باشد. این مجتمع در استانی ادعای خودکفایی دارد و زنجیره آن  از آهن گرفته تا کنسانتره و کندله تا رسیدن به مجتمع فولاد همه در استان تامین می شود و هم تامین آب از داخل استان است از طریق آبفا تأمین می‌شود و از حیث برق هم می تواند نیروگاه لازم را تولید کند و خودکفا شود. این خودکفایی حائز اهمیت فراوان است.

تلاش ما در دولت های یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود

رییس دولت تدبیر و امید با مهم خواندن مشارکت و حضور مردم در اینگونه طرح ها، گفت: هر کسی در حد توان خود باید بیاید و به نظر من در دولت یازدهم و دوازدهم کار بسیار بزرگی را بورس در کشور انجام داد تا بازار سرمایه ما فعال شود.

وی افزود:  البته در بازار سرمایه ریسک وجود دارد ممکن است رشد بورس  در یک سال بسیار خوب باشد و چند ماه روند نزولی هم داشته باشد.معمولاً در بورس خط مستقیم به سمت بالا نداریم خط شکسته هم هست و در مجموع در این ماه های اخیر باز هم بورس کمی نشاط پیدا کرده است.

روحانی ادامه داد:  تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود می خواستیم بسیاری از شرکت های دولتی وارد بورس شوند. البته از ابتدای دولت یازدهم تصمیم من بر این بود کاری کنیم شرکت های اقتصادی دولتی وارد بورس شود و مدیریت بنگاه ها در اختیار دولت نباشد. دولت در صورت لزوم فقط سهامدار باشد نه اینکه بنگاه‌های اقتصادی را مدیریت کند.

رییس جمهوری تصریح کرد: بخش بزرگی از این کار انجام شده و بخش زیادی هم به دلیل مقاومت دستگاه‌ها انجام نشده است. برخی دستگاه ها برای فاصله نگرفتن از پول و کاسبی مقاومت می‌کنند. بخش بزرگی از شستا این شرکت عظیم و مهم دولتی وارد بورس شد که بسیار تاثیرگذار بود. امروز بورس بازار بسیار مهمی است.

روحانی درعین حال خاطرنشان کرد:  البته وقتی مردم وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه خود را وارد کنند. میزان آورده باید در حدی باشد که با فراز و نشیب بورس، زندگی آنان به هم نریزد. بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه ای دارد. اگر سود زمان ۱۰ ساله بورس را حساب و حتی با پولی که مردم در بانک می‌گذارند و طلا و سکه می خرند، مقایسه کنیم،  درآمد بلندمدت بورس از آنها پایین نیست و درآمد بالاتری حتی دارد.

 وی افزود: البته طبیعی است بورس فراز و نشیب داشته باشد و از طریق همین بورس توانستیم میلیونها مردم را وارد کسب و کار جدید کنیم که با دقت هایی که در بورس و شورای عالی بورس انجام می‌شود و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر راجع به بورس داشته‌ایم، امیدواریم بورس  تا پایان دولت در مسیر درست خود حرکت و دولت سیزدهم هم از این بازار به خوبی استفاده کند. چون این بازار حتی می‌تواند اعتبار مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را تامین کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: مساله فضای سبز در کنار بخش های بزرگ صنعتی بسیار مهم است. ممکن است فضاهای بزرگ صنعتی کمی آلودگی ایجاد کند باید آلودگی را با درختکاری جبران کرد. اگر در اطراف مجتمع‌ها جنگل کاری شود که چهار هزار هکتار جنگل کاری در اطراف این مجتمع ها انجام شده است می تواند برای زیبایی محیط زیست، آب و هوا سیار تاثیرگذار باشد.

رییس جمهوری با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی، گفت: اگر جایی مجتمع بزرگ صنعتی افتتاح می شود، جوانان همان منطقه،  شهرستان و استان حداکثر استفاده را باید ببرند.  ممکن است به متخصصانی از بخش های مختلف نیاز داشته باشیم که از همه آنها باید استفاده کرد.

رییس دولت دوازدهم با قدردانی از همه بانکها به ویژه بانک پاسارگاد که در این مجتمع سرمایه‌گذاری کرده است،  اظهار کرد: راجع به بانک‌ها حرف‌های زیادی زده می‌شود و ممکن است اشکالاتی در بانک ها باشد اما کارهای عظیمی توسط بانک‌های ما انجام می شود و نباید خدمات بانک ها را در آبادانی ایران فراموش کنیم.

وی ادامه داد:  مسلماً برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ،  بانک‌های داخلی، بانک‌های خارجی، بازارهای سرمایه و یا صندوق توسعه باید وارد شود و این ها منابع بزرگی برای کمک کردن هستند و بدون اینها نمی شود سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را انجام داد. روحانی ابراز امیدواری کرد بتوانیم در مسیر آبادانی ایران بیش از گذشته تلاش کنیم و مردم ما شاهد یک تحول بزرگ در کشور باشند.