شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

بیمارستان «مسیح دانشوری» مرکز ارجاع کرونا در مدیترانه شرقی شد

بیمارستان «مسیح دانشوری» مرکز ارجاع کرونا در مدیترانه شرقی شد

طی حکمی از سوی مدیر کل همکاری‌های مراکز چهارگانه منطقه‌ای مدیترانه شرقی از طرف سازمان بهداشت جهانی، مرکز سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری برای ۴ سال به عنوان مرکز ارجاع کووید ۱۹ منطقه‌ای شناخته شد.

به گزارش بهداشت نیوز، با حکم مدیرکل دفتر منطقه‌ای مدیترانه  شرقی سازمان بهداشت جهانی بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مرکز ارجاع کوید ۱۹ منطقه مدیترانه شرقی شناخته شد.

طی حکمی از سوی مدیر کل همکاری‌های مراکز چهارگانه منطقه‌ای مدیترانه  شرقی از طرف سازمان بهداشت جهانی، مرکز سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری برای ۴ سال به عنوان مرکز ارجاع کووید ۱۹ منطقه‌ای شناخته شد.

علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در این زمینه گفت: این مرکز در گذشته برای مدت ۲۰ سال به عنوان مرکز همکاری‌های سل منطقه‌ای بوده است که با توجه به تعداد ارجاعات بیماران کوید ۱۹ به این مرکز در زمینه درمان و آموزش تا سال ۲۰۲۴، به عنوان مرکز همکاری‌های سل و کووید ۱۹ نیز شناخته شد.

بر اساس این گزارش، مقالات چاپ شده در زمینه کووید 19 در این مرکز ۳۰۸ عنوان است که در مجلات معتبر جهانی به چاپ رسیده است و همچنین طرح‌های مرتبط با کرونا ۲۴۸ عنوان و طرح کارازمایی بالینی ۶۷ مقاله  است.

همچنین طرح های پایان یافته در یک سال و نیم مرتبط با کرونا تعداد ۱۸۳ عنوان است؛ ضمن آنکه در این دوره یکی از مجلات این مرکز آی اس آی دریافت  کرده و در همین مجله تخصصی نیز یک ویژه نامه برای کوید چاپ شده که بیش از ۶۸۰۰۰ دانلود داشته است.

درمان و آموزش در بیمارستان مسیح دانشوری به علت کیفیت بالا مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته و به عنوان الگو، مورد تبعیت جهانی است.

منبع: فارس