شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#ایران#دارای#بیمه

سرنوشت نامعلوم ۱۰۰ میلیارد تومانی برای خدمات درمانی معلولان از سوی معاون رئیس جمهور


سرنوشت نامعلوم 100 میلیارد تومانی برای خدمات درمانی معلولان از سوی معاون رئیس جمهور

مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ضمن انتقاد از معاون رئیس جمهور در خصوص مبالغ تخصیص یافته برای بیمه خدمات درمانی افراد دارای معلولیت در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ گفت: خبری از سرنوشت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیمه خدمات درمانی معلولان نیست.

علی همت محمودنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور با اغفال معلولان و ارائه گزارش نادرست 200 میلیارد تومان از هزینه فصل ششم بیمه خدمات درمانی توانبخشی را در سال 99  پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: در حالی که قرار بود 300 میلیارد تومان در سال 99 برای بیمه خدمات درمانی افراد دارای معلولیت به سازمان بیمه سلامت ایرانیان اختصاص یابد در اقدامی عجیب 100 میلیارد تومان برای این مسئله از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافته است.

محمودنژاد اضافه کرد: در حالی رقم اشاره برای بیمه خدمات درمانی افراد دارای معلولیت در سال گذشته اختصاص یافت که وعده داده شده مبنی بر اختصاص 300 میلیارد تومان در بین معلولان و خانواده‌هایشان ایجاد نشاط و شادی کرده بود.

مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ضمن انتقاد از رویه در نظر گرفته شده از سوی نوبخت معاون رئیس جمهور و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد تا توضیحات خود را در خصوص عدم تخصیص مبلغ 200 میلیارد در سال گذشته  برای بیمه خدمات درمانی معلولان ارائه کند.

وی همچنین یادآور شد با تمام پیگیری‌های صورت گرفته هیچ خبری از سرنوشت  مبلغ 100 میلیارد تومان برای بیمه خدمات درمانی معلولان در سال 98 هم وجود ندارد و  جامعه معلولان خواهان شفاف سازی این ارقام از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

انتهای پیام/