شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مواد مخدر#خراسان

افشای راز پولشویی باند مواد مخدر در خراسان جنوبی

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: راز پولشویی باند بزرگ مواد مخدر با هوشیاری پلیس برملا و ۵۰ میلیارد ریال عواید نامشروع حاصل از مواد افیونی در بیرجند توقیف شد.

افشای راز پولشویی باند مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش منیبان؛ سرهنگ حسن شجاعی نسب اظهار داشت: با دریافت گزارشی از مراجع قضایی مبنی بر اینکه اعضای یکی از باندهای معروف قاچاق مواد مخدر که به اتهام حمل مواد افیونی در زندان به سر می‌برند، دارای اموال و دارایی‌های بسیاری هستند و هیچ فعالیت اقتصادی انجام نداده‌اند، این موضوع توسط ماموران پلیس پیگیری شد.

او افزود: با توجه به نبود فعالیت اقتصادی قاچاقچیان دستگیر شده به نظر می‌رسید این اموال از راه قاچاق مواد مخدر حاصل شده که شناسایی این اموال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی پیگیری شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران با بهره‌گیری از امکانات فنی، استعلامات لازم و بررسی حساب‌های متهمان و نزدیکان آنها، چندین حساب با تراکنش‌های بالا را شناسایی کردند که در تمامی این حساب‌ها وجوه به صورت کارت به کارت واریز و برداشت شده و در یک لحظه در چندین حساب جابه‌جا و منتقل شده بود.

او تصریح کرد: ماموران با بررسی دقیق‌تر حساب‌ها، بررسی اسناد و مدارک و کارت‌های کشف شده از متهمان در زمان دستگیری به این نتیجه رسیدند که تمامی این حساب‌ها در اختیار متهمان بوده و نقل و انتقال وجوه از عواید نامشروع حاصل از خرید و فروش مواد مخدر حاصل شده که رقم آن بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال است.

سرهنگ شجاعی نسب افزود: در ادامه بررسی این پرونده، ۲ دستگاه خودروی سنگین و ۲ دستگاه خودروی سواری کشف شد که گزارشی درخصوص اموال و دارایی‌های متهمان به مراجع قضایی ارسال و این اموال با دستور مقام قضایی توقیف شد.