شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#بورس
از سپردن همه چیز به بورس تا آوردن بخشی از سرمایه

روحانی حرف خود درباره بورس را پس گرفت

کدخبر: 424770
مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاوردند که فراز و نشیب بورس زندگی آن‌ها را بهم نزند.

به گزارش اقتصاد نیوز، حسن روحانی در در 16 مرداد سال قبل گفته بود با شرایطی که بورس نشان می‌دهد اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند. او امروز حرف خود درباره بورس را به نوعی پس گرفت و گفت:مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاوردند که فراز و نشیب بورس زندگی آن‌ها را بهم نزند.

از سپردن همه چیز به بورس تا آوردن بخشی از سرمایه

روزگار بورس در دوران زمامداری حسن روحانی دوره ای بود. در ابتدای دولت او بورس روزهای نزولی سختی داشت طوریکه 4 وزیر به او نامه نوشتند و درباره بورس هشدار دادند پس از مدت ها در اوج تحریم و کرونا رشد بورس شتاب گرفت و به سطوح خیره کننده ای رسید بورس از سطح 500 هزار در پایان سال 98 به سطح دو میلیون در میانه تابستان 99 رسید. حسن روحانی در 16 مرداد از همه دعوت کرد به بورس بیانند اما از سه روز بعد ورق برگشت روند نزولی بورس شروع شد و تا سطح یک میلیون و 100 هزار واحد نیز پایین آمد. کسانی که در این سقوط دچار زیان شده بودند با یادآوری این سخن او توقع جبران و حمایت داشتند. حتی برخی وزیران روحانی نیز در جلسات خصوصی با استناد به این سخن سایر دستگاهها را برای حمایت از بورس تحت فشار قرار می دادند. نزدیک به یک ماه بعد حسن روحانی حرف جدیدی زد که به نوعی اصلاح حرف قبلی بود.

روحانی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بورس کار عظیمی را در کشور انجام داد برای اینکه بازار سرمایه ما یک بازار فعال باشد البته در بازار سرمایه معمولا ریسک هم هست، یعنی رشد بازار سرمایه ممکن است در یک سالی خیلی خوب باشد اما چند ماه روند نزولی داشته باشد.

وی افزود: معمولا در بورس ما یک خط مستقیم به سمت بالا نداریم؛ بهرحال خط های شکسته است و در مجموع و در این ماه‌های اخیر بازهم یک مقدار بورس نشاط پیدا کرده است. تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: بورس امروز یک بازار مهمی است، البته مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاوردند که فراز و نشیب بورس زندگی آن‌ها را بهم نزند.