شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آسیب#تشکیل دولت#سعد حریری

باسیل: استعفای حریری به روند تشکیل دولت لبنان آسیب می‌زند


باسیل: استعفای حریری به روند تشکیل دولت لبنان آسیب می‌زند

رئیس جریان آزاد ملی لبنان با ابراز نارضایتی از تصمیم سعد حریری برای استعفا اعلام کرد که این کار به ضرر پرونده تشکیل دولت است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان درباره بحث‌های مطرح شده در زمینه استعفای «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور از ماموریت تشکیل دولت اظهار داشت که استعفای حریری برخلاف آنچه که برخی گمان می‌کنند فایده‌ای برای پرونده تشکیل دولت ندارد و حتی به آن آسیب می‌زند.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان گفت، بزرگترین بازنده در این میان ما هستیم و مسئله استعفای حریری بسیار ناراحت کننده است و ما همه تلاش خود را برای موفقیت روند تشکیل دولت انجام دادیم.

جبران باسیل افزود ما همچنین آماده هستیم تا هر اقدامی که به ادامه ماموریت حریری در تشکیل کابینه کمک می‌کند انجام دهیم تا زمان بیشتر از این از دست نرود.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان توافق با سعد حریری در صورت ادامه ماموریت وی در تشکیل دولت اظهار داشت، ما در گذشته درباره بسیاری از موضوعات مختلف به توافق رسیده بودیم و امروز نیز می توانیم با یکدیگر توافق کنیم.

باسیل تاکید کرد که هیچ چیز از طرف ما مانع توافق با حریری نمی‌شود و من هم مانند گذشته برای بحث درباره همه مسائل آماده هستم و فضای مشترکی به نفع همه ایجاد خواهیم کرد.

منابع سیاسی لبنان گزارش دادند که پس از هشت ماه تعلل و رایزنی‌های بی نتیجه سعد حریری حداکثر ظرف چند ساعت یا چند روز آینده پایان ماموریت خود و استعفا را اعلام خواهد کرد.سعد حریری در دیدار با علی حسن خلیل، معاون نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان بدون اینکه حرفی از جایگزین خود بزند اعلام کرده که قصد استعفا دارد.

منابع وابسته به جریان المستقبل با اشاره به اینکه حریری تیم رئیس‌جمهوری و جبران باسیل، را متهم به مانع‌تراشی در زمینه تشکیل دولت می‌کند اعلام کردند که گزینه استعفای حریری به شکل جدی مورد بررسی قرار دارد و گزینه دیگری مطرح نیست.

انتهای پیام/