شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#استقلال#نشست آستانه

بیانیه پایانی نشست آستانه درباره سوریه


بیانیه پایانی نشست آستانه درباره سوریه

حاضران در شانزدهمین نشست بین‌المللی درباره سوریه بر حاکمیت و استقلال این کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مشارکت کنندگان در شانزدهمین نشست بین‌المللی درباره سوریه موسوم به «روند آستانه» که از روز گذشته در «نور سلطان» پایتخت قزاقستان برگزار شد بر تعهد به حاکمیت سوریه و استقلال و یکپارچگی اراضی این کشور تاکید کردند.

در ادامه نشست‌های بین‌المللی برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه، شانزدهمین نشست بین‌المللی آستانه با حضور هیئت‌های دولت سوریه و معارضان، کشورهای ضامن شامل ایران، روسیه، ترکیه و کشورهای ناظر شامل عراق و لبنان در تاریخ 17-16 تیرماه در شهر نورسلطان، پایتخت قزاقستان برگزار شد.

روز گذشته در اولین روز این نشست، هیأت جمهوری اسلامی به ریاست «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با هیأت‌های سوریه، روسیه، ترکیه و «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها تلاش‌ها در زمینه ثبات سیاسی در سوریه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تلاش برای برگزاری ششمین نشست کمیته قانون اساسی در ژنو، موضوع گذرگاه‌های مرزی، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و نیز موضوع بازداشت‌شدگان و سایر موارد ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: گفت‌وگوهای بسیار خوبی با هیئت‌های روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه داشتیم. بر روی تداوم حمایت این کشورها برای پیشبرد روند سیاسی سازمان ملل به منظور حل بحران سوریه حساب باز می‌کنیم.

انتهای پیام/