شهر خبر

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت مطرح کرد:

افزایش سرقت کابل در زمان قطعی‌ برق

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به برخی تخلفات هنگام قطعی برق گفت: در هر منطقه به محض قطعی برق تعداد پلیس‌ها را افزایش می‌دهیم تا همکاران در زمینه پیشگیری از سرقت اقدامات لازم را انجام دهند.باند سارقان کابل برق از این قطعی‌ها سوءاستفاده می‌کنند. مقدار قابل توجهی از کابل‌ها در ایام قطعی برق به سرقت می‌رود.

افزایش سرقت کابل در زمان قطعی‌ برق

به گزارش منیبان؛ قطعی برق‌ها مشکلات متعدد برای مردم به دنبال داشته است. سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران در روزهای قبل هم درباره ناامنی‌های ناشی از قطعی برق و افزایش تماس‌ها، برخورد پلیس و تشدید مراقبت در مورد قطعی‌های موجود به خبرنگار برنا گفت: «بی‌شک قطعی‌های برق مشکلاتی را برای پلیس فراهم کرده به گونه‌ای که ما در پاسی از روز بخاطر اینکه بحث ترافیک مشکل ایجاد نشود از عوامل و نیروهای انتظامی استفاده می‌کنیم.» 

افزایش تعداد ماموران در مهار خطرات قطعی برق

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره نارسایی‌ها حاصل از قطعی برق و تمهیدات برای ارتقای ایمنی در کشور گفت: پلیس طرح‌هایی دارد که در صورت قطعی برق و آب در ساعات مختلف اتخاذ می‌شود.

او افزود: قطعی زیاد برق مشکلاتی را برای پلیس به دنبال دارد. برای مثال پلیس راهور ناچار است تا تعداد نیروها در چهارراه‌ها را  افزایش دهد.

افزایش تعداد گشتی‌های شب در زمان قطعی‌  برق

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: در ایام شب هم با قطعی برق اصولا سارقان از این فرصت استفاده می‌کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد گشتی‌های شب افزایش یافته است.

سرهنگ موقوفه‌ای تصریح کرد: در هر منطقه به محض قطعی برق تعداد پلیس‌ها را افزایش می‌دهیم تا همکاران در زمینه پیشگیری از سرقت اقدامات لازم را انجام دهند.

دستگیری باند سوءاستفاده کننده از قطعی برق

او در پاسخ به این سوال که در این ایام میزان قطعی برق  و وقوع بزه افزایش یافته است، افزود: باند سارقان کابل برق از این قطعی‌ها سوءاستفاده می‌کنند. مقدار قابل توجهی از کابل‌ها در ایام قطعی برق به سرقت می‌روند.

او تصریح کرد: بر اساس تمهیدات واحد گشت باند سارقان دستگیر شده‌اند. در روزهای اخیر میزان قطعی برق افزایش یافته است.

سرهنگ موقوفه‌ای افزود: میزان جرم، بزه و سرقت در این ایام افزایش نداشته است، بلکه در این زمینه مدیریت انجام شده تا بتوان به شکل مناسب اقدامات را انجام داد.

کابل دزدی در زمان قطعی برق

 در روند برگزاری طرح رعد  از سوی نیروی انتظامی تهران بزرگ در بین متهمان دو نفر به عنوان کابل دزد دستگیر شدند، این متهمان از قطعی برق سوء استفاده و اقدام به کابل دزدی کرده بودند. یکی از متهمان به خبرنگار برنا گفت: در زمان قطعی برق خطری مبنی بر برق گرفتگی وجود ندارد و می‌توان کابل دزدی انجام داد.

متهم  معتاد است و درباره خرید و فروش کابل‌ها افزود: کابل‌ها  و سیم‌ها را برای بازیافت به زباله گردها می‌فروشم و هزینه مواد مخدر یک روزش تامین می شود.

مهار کابل دزدی نیازمند عزم دستگاه‌های مربوطه

 فروش کابل‌ها و دزدی‌های ناشی از سوء استفاده از قطعی ب در حالی در کشور اتفاق می افتد که  شاید این جرم یک وعده هزینه مواد مخدر  متهم را تامین کند اما اهالی محل به دلیل کابل کشی و مسائل بعدی ناشی از کابل دزدی‌ها متحمل خسارت‌های اقتصادی و سلامتی غیر قابل جبران می‌شوند. در این شرایط لازم است تا وزارت نیرو  و دیگر سازمان‌های مربوطه بیش از پیش نسبت به ایمنی این کابل‌ها  و نظارت‌ها اقدامات مناسب را در دستور کار قرار دهند.

منبع: برنا