شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#احمدی‌نژاد#وزیر نفت#سایه#وزارت

وزارت نفت در انتظار تصمیم رییسی؛

چه کسی وزیر نفت می‌شود؟ / سایه وزرای احمدی‌نژاد بر سر وزارت نفت

حالا چه کسی قرار است سکان هدایت وزارت نفت دولت رییسی را در دست بگیرد؟ وزرای سابق احمدی‌نژاد یا چهره‌هایی جوان که رویکرد تازه در سر دارند؟

چه کسی وزیر نفت می‌شود؟ / سایه وزرای احمدی‌نژاد بر سر وزارت نفت

سلام نو سرویس سیاسی: وزارت نفت از ابتدای انقلاب یکی از مهم‌ترین وزارت‌خانه‌های ایران بوده و به خاطر مدیریت اصلی‌ترین منبع مالی کشور همیشه مورد نظر تمام طیف‌های سیاسی قرار داشته است. حالا که ابراهیم رییسی سکان دولت را در دست می‌گیرد اصولگراها بالاخره از شر زنگنه راحت می‌شوند، وزیری که هیچ جوره باب میل آن‌ها نبود.

اما حالا چه کسی قرار است سکان هدایت وزارت نفت دولت رییسی را در دست بگیرد؟ وزرای سابق احمدی‌نژاد یا چهره‌هایی جوان که رویکرد تازه در سر دارند؟

مسعود میرکاظمی دوره کوتاهی در دولت محمود احمدی‌نژاد وزیر نفت بود اما به باور بسیاری از متخصصان صنعت نفت دوره وزارت او زیان‌بارترین دوره‌های وزارت نفت بود. بازنشستگی اجباری مدیران باسابقه و توقف طرح یک دهه‌ای سوآپ نفت دریای خزر که باعث ضرر میلیاردی به ایران شد از جمله جنجال‌های دوران او است. میرکاظمی که در سال ۹۶  رییس کمیته طرح و برنامه ستاد رئیسی بوده است.

قاسم رستمی دیگر وزیر نفت دوران احمدی‌نژاد است که بیشتر با فعالیت‌های اقتصادی درون ساختار سپاه شناخته می‌شود. نام او با دکل‌های گم شده گره خورده است ولی از مدت‌ها پیش به عنوان وزیر نفت دولت رییسی مطرح بوده. هرچند به نظر می‌رسد این مطرح بودن بیشتر محصول تبلیغات است.

اگر رهبری نسبت به خروج نمایندگان برای ورود به دولت هشدار نداده بودند احتمالا احسان خاندوزی، نماینده تهران در مجلس هم نامزدی جدی برای وزارت نفت بود. فرهاد رهبر هم اگر به سمت معاونت اول، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نرسد می‌تواند گزینه وزارت نفت باشد.

با این همه بعید نیست که گزینه وزارت نفت چهره‌ای خارج از این لیست باشد که تمرکزش روی پتروشیی است و اولویت ایران را از خام فروشی به سمت فروش محصول ببرد.