شهر خبر

تصاویری از موشک استارشیپ SN۲۰ که از مجسمه آزادی نیز بلندتر است!

تصاویری از  موشک استارشیپ SN۲۰ که از مجسمه آزادی نیز بلندتر است!

نمونه‌ی اولیه ۱۶۰ فوتی(۴۸.۷ متر) استارشیپ SN۲۰ ماه آینده به مدار خواهد رفت. این موشک بلندترین موشک ساخته شده تاکنون است که از مجسمه آزادی نیز بلندتر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، استارشیپ برای رفتن به مدار نیازمند تقویت‌ کننده‌هایی است که وقتی به آن متصل شوند طول این موشک را به ۳۹۴ فوت(۱۲۰ متر) می‌رسانند طولی بسیار بلندتر از مجسمه آزادی که با احتساب پایه‌اش ۳۰۵ فوت(۹۳ متر) ‌است و بدون احتساب آن ۱۵۱ فوت(۴۶ متر) طول دارد یعنی تقریبا به اندازه بخش اول استارشیپ که ۱۶۰ فوت است.

استارشیپ SN۲۰  ماه آینده از تگزاس به مدار پرتاب می‌شود و پس از گذراندن ۹۰ دقیقه در مدار، در اقیانوس آرام در نزدیکی سواحل هاوایی فرود خواهد آمد.

تقویت کننده این موشک پس از رساندن استارشیپ به مدار به آرامی در خلیج مکزیک در فاصله ۲۰ مایلی ساحل فرود خواهد آمد و برای پروازهای بعدی آماده خواهد بود.

موشک استارشیپ که کاملا چند بار مصرف است می‌تواند محموله‌هایی با وزن بیش از ۲۲۰ هزار پوند(۹۹ هزار و ۷۹۰ کیلوگرم) را حمل کند و انسان‌ها را در آینده به مریخ ببرد.

به گفته‌ی اسپیس‌ایکس استارشیپ و تقویت کننده "سوپر هوی"(Super Heavy) به یکدیگر متصل شده‌اند.

طول این دو با هم به تقریبا ۴۰۰ فوت(۱۲۱ متر) می‌رسد. این بلندترین موشک ساخته شده تاکنون است.

به گفته‌ی ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، برای رساندن یک میلیون نفر به مریخ تا سال ۲۰۲۵ موشک‌های استارشیپ باید روزانه سه پرواز انجام دهند.

تقویت‌کننده سوپرهوی  BN۴ در حال آماده‌سازی

انتهای پیام