عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و عضو کمیسون عمران در مجلس یازدهم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره اولویت های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اولویت دولت بعدی با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی در کشور و مشکلات معیشتی مردم، قاعدتا باید تسهیل وضعیت ناپایدار معاش مردم باشد و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه در دو بخش دولت دقت کافی داشته باشد.

او ادامه داد: فعال سازی ظرفیت های نهفته کشور در همه حوزه ها باید در دستور قرار بگیرد و باید همه این ظرفیت ها را یکجا فعال کنیم. بسیاری از حوزه های ظرفیتی ما تا این لحظه فعال نشدند الان اقتصاد ما صرفا بر پایه اقتصاد تک محصولی نفت حرکت می‌کند.

نماینده مردم خوی در مجلس گفت: دومین نکته توجه به مطالبات و خواسته های مردم است. مدیریت نقدینگی در دولت بعدی یکی از راهبردهایی است که باید دنبال شود. وضعیت نقدینگی در کشور بسیار عالی اما مدیریت آن خیلی بد است. یک روز نقدینگی مردم در بخش مسکن، یک روز در بورس و روز دیگر در طلا و ارز است. این تلاطم نقدینگی در همه حوزه ها باعث می شود که نوسانات بسیار گسترده ای در همه حوزه‌ها و اقتصاد ناپایدار برای مردم ایجاد شود که ما آسیب آن را در بحث بورس، دیده ایم. 

نجف زاده درباره نوسانات بورس تصریح کرد: بسیاری از منابع سرمایه ای مردم به سمت بورس رفت و مردم متضرر شدند هر چند از مسیر مدیریت بورس دولت به منابع درآمدی دست پیدا کرد که در فضای تحریمی کارهایی برای خودش انجام بدهد اما متاسفانه این مردم بودند که ضرر کردند. 

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه راه اقتصاد پایدار از مدیریت سرمایه های داخلی و  توجه به ظرفیت های درونی کشور با نگاه به حوزه بین الملل و پیوند با اقتصاد جهانی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: اولویت دولت بعدی در حوزه اقتصاد باید توجه به مقوله ظرفیت های داخلی و فعال سازی آنها و خروج اقتصاد کشور از اقتصاد تک محصولی نفت و توجه به اقتصاد بین الملل و تدابیر دیپلماسی قدرتمند اقتصادی با همسایگان باشد، موضوعی که متاسفانه در دولت قبلی اتفاق نیفتاد. ما حوزه های پیرامونی خود را یعنی کشورهای همجوار را از نظر ظرفیتی از دست دادیم. 6