شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#دولت#افغانستان#کانادا

از بیم اقدام تلافی جویانه طالبان؛

اعطای اجازه اقامت کانادا به مترجمان و کارکنان سفارت در افغانستان

اعطای اجازه اقامت کانادا به مترجمان و کارکنان سفارت در افغانستان

یک مقام دولت کانادا از اجرای طرحی برای انتقال و اعطای اجازه اقامت دائم به صدها تن از مترجمان شفاهی و کارکنان افغانی سفارتخانه این کشور در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام آگاه در دولت کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که همزمان با خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان پس از دو دهه حضور نظامی در این کشور، مقامات اُُتاوا در حال طراحی یک برنامه برای انتقال صدها تن از مترجمان شفاهی و کارکنان افغانی سفارتخانه این کشور در خاک افغانستان به همراه خانواده‌های آنان است.

لازم به ذکر است که مأموریت نیروهای نظامی کانادا در افغانستان یک دهه پیش در این کشور پایان یافت و کانادا حدود ۸۰۰ تبعه افغانستان را که به عنوان مترجم شفاهی یا غیره برای دولت کانادا فعالیت می‌کردند، در خاک خود اسکان داد.

یکی از مقامات دولت کانادا که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت که اکنون مترجمان شفاهی و کارکنان افغانی شاغل در سفارتخانه کانادا در کابل خواهان خروج از افغانستان هستند و دولت کانادا در حال بررسی طرحی برای انتقال آنان به خاک خود به عنوان مهاجر است.

در واقع، این افراد بیم آن دارند که طالبان از آنها به دلیل همکاری با کشورهای غربی انتقام بگیرد.

این مقام آگاه دولت کانادا گفت که این افراد شامل ۴۵ کارمند سفارت به همراه اعضای خانواده‌هایشان- بالغ بر ۲۳۵ فرد- و دست کم ۴۰ مترجم شفاهی و اعضای خانواده‌هایشان می‌شود.

این منبع آگاه بدون ارائه هرگونه جدول زمانی مشخص از قصد کانادا برای انتقال هرچه سریع‌تر این افراد به خاک خود خبر داد و گفت که احتمالاً به این افراد در بدو ورود به خاک کانادا اجازه اقامت دائم داده خواهد شد.