شهر خبر

خدایی: مسابقه اوپن معادله تیم ملی کشتی آزاد را به هم می‌زند/ برای این تیم شانس ۲ تا ۳ مدال المپیک قائل هستم


خدایی: مسابقه اوپن معادله تیم ملی کشتی آزاد را به هم می‌زند/ برای این تیم شانس 2 تا 3 مدال المپیک قائل هستم

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان می‌گوید که تیم خوبی راهی المپیک خواهد شد که شانس کسب دو تا ۳ مدال را در توکیو خواهد داشت.

مجید خدایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم اعزامی به بازی‌های المپیک را خوب ارزیابی کرده و اظهار داشت: من فکر می‌کنم شانس دو تا سه مدال المپیک را با این تیم خوب داریم. بهتر است در مورد وزنی که در آنها شانس مدال مان بیشتر است، صحبت نکنم، البته در المپیک‌ها همیشه یک سری وقایع اتفاق می‌افتد که برخی نفراتی که از قبل برای آنها شانس مدال قائل نیستیم هم روی سکو می‌روند و این امر چند دلیل دارد.

وی ادامه داد: ورزشکاران در سال منتهی به المپیک خیلی خوب تمرین می‌کنند، ضمن اینکه تست‌های دوپینگ جدی‌تر و منظم‌تر می شود و این روی نتایج المپیک تاثیر دارد. به همین دلیل در المپیک‌ها دیده ایم که خیلی از معادلات عوض شده، این را برای کشتی‌گیرانی می‌گویم که شاید خودشان یا کارشناسان برای آنها شانس مدال قائل نیستند. خیلی‌ها بودند که اولین سال ملی پوش شدن شان در المپیک بوده و آنجا هم مدال گرفته‌اند. در بین کشتی‌گیران ایرانی هم نمونه‌اش را داشته‌ایم.

خدایی با اشاره به اینکه تیم در شرایط سختی تمریناتش را برگزار کرد، گفت: کشتی‌گیران ما سال گذشته با سختی زیادی به خاطر کرونا تمریناتشان را پیگیری کردند. برگزاری اردو، رفتن به مسابقه در این شرایط دشوار بود. امیدواریم نتیجه این زحمات را در المپیک بگیرند.

مدعی پیشین وزن 84 کیلو، در مورد رویارویی احتمالی حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی در المپیک خاطرنشان کرد: یزدانی جزو بهترین کشتی‌گیران این وزن هست که یکی دو بار با تیلور مبارزه کرده و یک بار هم جلو افتاده، او باید تاکتیکش را برای مبارزه با این حریف عوض کند. تیلور را برایش خیلی بزرگ کردند درحالیکه بزرگترین حریفان هم با برنامه‌ریزی خوب می‌شود به راحت‌ترین حریف تبدیل کرد. هر کشتی‌گیر بزرگی نقطه ضعفی دارد که در اثر دیدن مداوم فیلم کشتی‌هایش و آنالیز و مشورت گرفتن آن را پیدا کرد. ما چون تیم آنالیزور نداریم، این کار را خود مربیان تیم ملی انجام می‌دهند. بعضی مربیان هستند که در زمینه آنالیز تجربه و استعداد خاصی دارند، به نظر من می‌شود از تجربه آنها استفاده کرد. درست است که داخل کادرفنی نیستند ولی شاید با استفاده از دانش و تجربیات آنها بشود نسخه خوبی برای یزدانی پیچید.

عضو پیشین شورای فنی کشتی آزاد همچنین در مورد چرخه اعلام شده برای جهانی 2021 نروژ تصریح کرد: به نظر من اسمش را چرخه نمی‌شود گذاشت، چون امسال چرخه‌ای اجرا نشد. درواقع ما داشته‌های‌مان را در مسابقات شرکت دادیم که از بین آنها بهترین‌ها را برای المپیک و جهانی انتخاب کنیم. این ممکن است به کشتی ما آسیب بزند و آن اینکه استعداد خیلی جدیدی را در این دو سال کشف نکردیم. کشف استعداد از مسابقه اوپن اتفاق می‌افتد اما به خاطر کرونا چاره‌ای نبود و نشد مسابقه اوپن داشته باشیم. یک نگرانی که برای جهانی نروژ می‌بینیم، این است که بعد از اتمام المپیک، تیم‌های دنیا برای المپیک بعدی روی جوانان‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند اما ما معمولا از همان قدیمی‌ها استفاده می‌کنیم که شاید نزدیک به المپیک کشتی را کنار بگذارد. به نظر من اگر بتوانند چرخه‌ای تعریف کنند که همه شانس کشتی گرفتن در آن را داشته باشند و استعداد جدید بیاید، خیلی خوب است. مطمئنم اگر مسابقه اوپن گذاشته شود خیلی‌ها هستند که ممکن است معادله تیم ملی را به هم بزنند.

مجید خدایی در خاتمه ضمن بیان این مطلب که خودش طی روزهای مانده تا المپیک در اردوی تیم ملی حاضر خواهد شد، یادآور شد: برای کشتی ایران در المپیک آرزوی موفقیت دارم. در این فرصت همه باید پای کار بیایند و به از کشتی حمایت کنند. به هرشکل این‌ قدر مشکلات از نظر معیشتی زیاد شده، ضمن اینکه تعویض دولت را داریم که فکر می‌کنم در این مقطع المپیک را تحت‌الشعاع قرار داده و باعث شده مقداری بچه‌های المپیکی ما فراموش شوند. امیدوارم در فرصت باقیمانده به کشتی توجه بیشتری شده و بچه‌ها با روحیه خوب و عالی به توکیو بروند.

انتهای پیام/