شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تب کریمه کنگو#کرمانشاه

یک فوتی در کرمانشاه بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو

یک فوتی در کرمانشاه بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: یک بیمار با علایم تب کریمه کنگو چند روز قبل در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه فوت کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ابراهیم شکیبا افزود: این فرد اهل شهرستان جوانرود بود، براساس پروتکل کشوری موضوع بیماری وی پیگیری شد، اما متاسفانه با توجه به اینکه میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو بالا است بیمار به درمان پاسخ نداد و فوت کرد.
 
وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محافظت در برابر گزش کنه بخصوص توسط کودکان و دامداران در هنگام تماس با دام بسیار ضروری است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دامداران و افرادی که با دام سر و کار دارند باید به منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به تب کریمه مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند و در زمان نزدیک شدن به دام‌ها حتماً از دستکش، چکمه و عینک استفاده کنند.
 
وی تاکید کرد: خرید گوشت غیربهداشتی یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری تب کریمه کنگو است و مردم باید به منظور حفظ سلامت خود  از خرید گوشت از دستفروشان و افرادی که به صورت غیربهداشتی اقدام به ذبح می‌کنند، پرهیز کنند.
 
 تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF) یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که معمولا به وسیله کنه منتقل می‌شود.
 
این بیماری باشروع ناگهانی تب همراه با درد عضلانی آغاز می‌شود و سپس تظاهرات خونریزی دهنده با سابقه گزش کنه یا له کردن با دست، تماس مستقیم با دام و یا بافت‌های حیوانات آلوده مشاهده می‌شود. 
 
منبع: ایرنا