شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شاهزاده سعودی#جدید
دادستانی فرانسه خبر داد:

اتهام جدید شاهزاده سعودی /"برده‌داری نوین" در حق هفت زن

کدخبر: 424642
اقتصاد نیوز : دادستانی کل فرانسه از آغاز تحقیقات علیه یک شاهزاده سعودی به اتهام "برده‌داری نوین" در حق هفت زن که در زمان اقامتش در پاریس برای او کار می‌کردند، خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، دادستانی شهر نانتر، نزدیک پاریس، پایتخت فرانسه اعلام کرد، به شکایات هفت زن متولدین سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۳ و اکثرا فیلیپینی رسیدگی می‌کند که اکتبر ۲۰۱۹ شکایتنامه‌ای را علیه عضو خاندان سلطنتی عربستان به اتهام بدرفتاری در زمانی که نزد این شاهزاده کار می‌کردند، ارائه کردند. 

 خبرگزاری فرانسه گزارش داد، دادستانی اشاره کرد، دادستان کل این شکایت را به پرونده شکایت قبلی در حق همین شاهزاده اضافه می‌کند و جزئیات شکایت به سال‌های گذشته بازمی‌گردد به طوریکه برخی در سال ۲۰۰۸ و برخی دیگر در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ در آپارتمان مجلل "نویی سور سین" در حومه پاریس رخ داده‌اند.

طبق گفته منبع مطلع، دادستانی کل چند هفته پیش به اظهارات شاکیان گوش داد در حالی که هنوز به دلیل اینکه شاهزاده در خارج از فرانسه است به اظهارات شاهزاده سعودی گوش نداده است.

وی افزود: خدمتکاران زن در عربستان برای خدمت به شاهزاده و خانواده‌اش استخدام شدند. اما آنها در زمان سفرهایش که به همراه خانواده‌اش در این کشور انجام می‌داد، با او همراه بودند. خدمتکاران توانسته‌اند در یکی از سفرهای شاهزاده فرار کرده و شکایتی را علیه او ارائه کنند. 

روزنامه فرانسه لوپاریزین نوشت: این زن‌ها اساسا برای خدمت به چهار فرزند و همسرش استخدام شدند اما آنها روز و شب و در طول هفته تحت اختیار و فراین صاحب خود بودند و کارهای خانه را هم انجام می‌دادند و برخی فقیر بودند.

تحقیق در این پرونده را کمیسر پلیس "نویی سور سین" با مشارکت اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته مرتبط با مهاجرت غیرقانونی برعهده گرفت.