شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا

قاچاقچیان واکسن کرونا دستگیر شدند

قاچاقچیان واکسن کرونا دستگیر شدند

وزارت اطلاعات اعلام کرد: چند شبکه قاچاق و تقلب در زمینه خرید، فروش و توزیع غیر قانونی واکسن کرونا در برخی از نقاط کشور شناسایی و تعدادی از سودجویان شبکه‌ای دستگیر شدند.

به گزارش بهداشت نیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، این وزارتخانه روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با اقدامات هوشمندانه و جمع‌آوری وسیع اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دریافت گزارشات متعدد مردمی، چند شبکه قاچاق و تقلب در زمینه خرید، فروش و توزیع غیر قانونی واکسن کرونا خصوصاً واکسن‌های خارجی (سینوفارم چینی و آسترازنیکا) و ممنوع (فایزر آمریکایی) که در برخی از نقاط کشور فعالیت داشتند؛ شناسایی و مورد برخورد قرار گرفتند و تعدادی از سودجویان شبکه‌ای دستگیر شدند.
 
در این اطلاعیه آمده است: بر اساس اسناد و مدارک پرونده، سوداگران و قاچاقچیان با بهره‌گیری از نیازمندی جامعه، تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی و ناآگاهی تعدادی از هموطنان از شرایط لازم برای تهیه و تزریق واکسن کرونا، اقدام به فریب و به دام انداختن تعداد قابل توجهی از مردم می‌کردند.
 
وزارت اطلاعات تصریح کرد: همچنین برخی از این عناصر برای فریب بیشتر مردم، اقدام به جعل برچسب داروهای گران قیمت کرونا، جعل مکاتبات و عناوین مسئولان ارشد وزارت بهداشت مبنی بر تهیه واکسن کرونای خارجی برای مراجع محترم تقلید می‌کردند که این عمل باعث تشویش اذهان جامعه نیز شده بود.
 
در این اطلاعیه آمده است: به دنبال اقدامات وزارت اطلاعات که با هماهنگی مراجع قضایی صورت گرفت، ضمن کشف مقادیر قابل توجهی واکسن تقلبی کرونا، برخی داروهای تقلبی نظیر آمپول‌های رمدیسیویر، اکتمرا و ...  نیز از مخفی‌گاه‌های این سوداگران کشف و ضبط شد. 
 
منبع: ایرنا