شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#آنکارا

نماینده پارلمان عراق اعلام کرد؛

راههای بیرون راندن نظامیان ترکیه از عراق

راههای بیرون راندن نظامیان  ترکیه از عراق

یکی از نمایندگان پارلمان عراق به راههای مقابله با ترکیه و بیرون راندن نظامیان این کشور از مناطق شمالی این کشور، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، عامر الفایز عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق از دولت این کشور خواست که از ادامه سیاست سکوت در قبال حملات ترکیه علیه عراق دست بردارد.

وی افزود: تاکنون هیچ واکنشی از سوی دولت عراق که لایق کشور ما باشد در قبال دخالت‌های نظامی ترکیه، شاهد نبوده ایم.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: راههای زیادی برای رهایی از ترکیه و هیمنه آن بر بخش اعظم از استان عراقی و پایان دادن به حملات بی رویه آن وجود دارد که آسان‌ترین آن متوسل شدن به شورای امنیت به منظور وضع تحریم علیه ترکیه و قرار دادن آن در محاصره بین المللی است.

الفایز از ترانزیت و تجارت به عنوان راههای دیگر به منظور فشار بر ترکیه و بیرون راندن آنها از استان موصل و دیگر اراضی شمال عراق، نام برد.

گفتنی است که نیروهای ترکیه چند روز قبل اعلام کردند که خروج آنها از موصل و مرکز نظامی بعشیقه تنها پس از غلبه بر پ ک ک، رخ خواهد داد.

توپخانه ترکیه روز سه شنبه چند روستا را در منطقه برواری بالا در شهر امیدیه در دهوک را گلوله باران کرد که منجر به آتش سوزی گسترده در روستای «هیزانکی» از توابع منطقه جمانکی شد.

شاهدان عینی اعلام کردند: نیروهای زمینی ارتش ترکیه ضمن انجام عملیاتی در دو روستای هروری و قمریی، اقدام به گلوله باران این مناطق کردند.

اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: روستاهای منطقه، روزانه هدف بمباران جنگنده‌های ترکیه قرار می‌گیرند.

منابع محلی در شمال عراق همچنین گزارش دادند که جنگنده‌های ترکیه روستای هیزانکی در منطقه جمانکی را هم بمباران کردند که منجر به آتش سوزی شد.

از طرفی دیگر، یک مسئول محلی در شهر العمادیه استان دهوک نیز از آتش سوزی گسترده در مزارع شمال این استان در پی بمباران جنگنده‌های ترکیه خبر داد.