شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازاربدون‌مشتری‌با‌تعطیلی‌مراکزشماره‌گذاری+جدول

کدخبر: 424565
اقتصادنیوز: امروز 16 تیرماه 1400 با ورود بازار به پنجمین روز تعطیلات کرونایی، محصولات سایپا بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ با شروع دور جدید تعطیلی کرونا پیش بینی ها مبنی بر نزولی شدن بازار خودرو از سوی فعالان بازار خودرو با محصولات سایپا آغاز شد، بطوریکه امروز تولیدات این شرکت بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند و ظاهرا این شرکت آماد تحقق پیش بینی فعالان این بازار است.  

فعالان بازار خودرو معتقدند در صورتی که این روند تداوم داشته باشد و با نمایان شدن اثر تعطیلات شاهد ریزش بیشتر قیمت در بازار خودرو خواهیم بود، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که هرچند بازار به ثبات قیمت رسیده است، اما خریداری در بازار نیست و این امر نیز به تعطیلی نمایشگاهها و مراکز شماره گذاری خودرو باز می گردد.

حال با این شرایط این سوال مطرح می شود که بازار پرطرفدارهای سایپا امروز با چه قیمتی بسته شده است؟

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده تیبا امروز «تیباصندوقدار» بدون  تغییر در بازار 131 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «کوییک معمولی» نیز امروز تغییر قیمتی نداشت و در بازار 155 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر با ارزیابی بازار می توان گفت، «تیبا2» معمولی نیز بدون تغییر امروز با قیمت 138میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد . همچنین «کوییکR» نیز امروز تغییر قیمتی در بازار نداشت و با قیمت آن به 160 میلیون تومان رسید. براساس ارزیابی بازار خودرو «ساینا» نیز امروز بدون تغییر و با قیمت 147 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

سایپا 16